Per69 Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 (endret) Hei, Jeg har en Canon EF 50mm, f.1,4. Sist jeg skulle ta bilder oppdaget jeg at AF ikke virker på linsen lengre. Den har ikke vært utsatt for unormale støt såvidt jeg vet. Objektivets AF har tidligere fungert fint, men jeg har nok flyttet mye mellom AF og MF på dette objektivet. Det viser ingen feilmelding på klameraet og jeg kan ta bilder med MF. Noen som vet hva som er galt (USM-motor?), eller hva en slik reparasjon normalt koster? Jeg sjekket kameraet med en 100mm, og der virket AF fint... Tenker jeg skal pusse litt kontakter i kveld og håpe... Endret 2. april 2007 av Per69
Bruker-93156 Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Har du passet på at alle knapper og brytere står på A/Auto? Just a thought
ragamuffin Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 http://www.serviceproffen.no Det er tross alt ikke så mye finurlige innstillinger som kan være grunnen til dette. Enten funker den eller så funker den ikke. At det ikke er bryteren som står feil, får en vel ta for gitt. Du får høre med Service-proffen om det er vits å reparere den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå