Raste Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 (endret) Hallo. Jeg skal kjøpe Vista til min laptop og jeg lurer på om jeg har de spesa som trengs... Jeg tenker på installere Buisness, Ultimate eller Home Premium pakka! Spes : harddisk : 120 GB Ram : 1 GB' Grafikkkort : Ati Radeon Xpress 1150 Prossesor : Amd Turion 64 Og følger det med Media center på Buisness og ultimate pakka? Endret 2. april 2007 av Raste
Snorre Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Hvis du skal kjøre Aero og en del av den UI-en som finnes i Vista er det anbefalt med 2 GB ram, og et skjermkort med 256MB minne. Du greier nok alltids å kjøre Vista, men om du kjører det veldig bra vet jeg ikke.
Joachimv Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 vista business eller home premium, nesten samme ulla. du får ikke mediacenter og ett eller annet xbox-tull så gå heller for home premium.
Raste Skrevet 2. april 2007 Forfatter Skrevet 2. april 2007 Takk for forte svar Men burde jeg gå for Home premium istedenfor Ultimate? Buisness pakka er helt ute, den kommer jeg ikke til å kjøpe.
DemoniZer Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Hallo.Jeg skal kjøpe Vista på min laptop og jeg lurer på om jeg har de spesa som trengs... Jeg tenker på installere Buisness, Ultimate eller Home Premium pakka! Spes : harddisk : 120 GB Ram : 1 GB' Grafikkkort : Ati Radeon Xpress 1150 Prossesor : Amd Turion 64 Og følger det med Media center på Buisness og ultimate pakka? 8291329[/snapback] Maskinen din skal støtte alle typer Vista. Media Center følger ikke med Vista så vidt meg bekjent.
Raste Skrevet 2. april 2007 Forfatter Skrevet 2. april 2007 Åååhh, vis det ikke følger med Media Center programmet i vista, så tror jeg ikke kjøper det... Noen som vet helt sikkert om at ikke Media Center ikke følger med?
larseman Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 (endret) ultimate og home premium har Media center innebygget. gå for home premium hvis du ikke annser deg selv som kravstor... les her: http://www.microsoft.com/windows/products/...ons/choose.mspx Endret 2. april 2007 av larseman
learntofly Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Har selv home premium, og der er media center innebygget. Fungerer fint med aero selv om jeg kun her 1GB ram. Har riktignok skjermkort på 512MB.
-Shark- Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Selv har jeg premium på 1gb, 256 mb skjermkort, fungerer utmerket. Men ville ikke prøvd å spille, da er det ikke ram igjen. :!:
Raste Skrevet 2. april 2007 Forfatter Skrevet 2. april 2007 Er det noe forskjell mellom Home Premium og Ultimate? Greier jeg å få spilt cs 1.6 og Wow?
-Shark- Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 tror cs skal gå greit. Ultimate krever mer ram tror jeg det var, den har flere innebygde funksjoner. Derfor valgte jeg premium. :!:
Raste Skrevet 2. april 2007 Forfatter Skrevet 2. april 2007 Så vis jeg installer Ultimate på laptopen vil cs og wow funke bra? Har lyst på Ultimate <3 Men tenker litt på hvordan pcen går når den er installert :S
Knopfix Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 (endret) Home er jo en versjon som mangler en del muligheter i forhold til Ultimate. Ta feks XP pro og Home.På Home mangler feks Remote desktop og den støtter kun simple file sharing for å nevne et par eksempler. Et godt tips er å kjøpe OEM versjonen.Da får du Ultimate til rundt 1600 kr.Det eneste du taper på å kjøpe OEM er kundesupport fra Microsoft. Endret 2. april 2007 av Knopfix
Raste Skrevet 2. april 2007 Forfatter Skrevet 2. april 2007 Nå blåser jeg i hva det koster da , men tror noen at Ultimate funker på min? Og spille Cs?
Knopfix Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Nå blåser jeg i hva det koster da Så du blåser i om du sparer 2000 kr ?
magnum65 Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 (endret) Her er de vanligste versjonene og de viktigste forskjellene. Home basic. Ikke Aero, Ikke Mediecenter, ikke domene støtte (nettverk), Begresent mobility (sw for optimalisering av bærbare) Home premium: Aero, Mediecenter, Ikke domenestøtte, mobility center, ikke domenestøtte (nettverk), Kun remote desktop client Business Aero, Ikke Medicenter, full domenestøtte, Remote desktop Host Ultimate: Har alt. --- De fleste nye skjermkort kjører greit Aero, selv kjører jeg Ultimate på Intel GMA950 integrert skjermkort uten merkbare ytelseproblemer. Ser ingen problemer med å kjøre Aero på de spec'ene du oppgir. Om det er Home premium, business eller ultimate spiller liten rolle ytelsesmessig. Endret 6. april 2007 av magnum65
Gjest Slettet-gjmTLx Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Hvis du skal kjøre Aero og en del av den UI-en som finnes i Vista er det anbefalt med 2 GB ram, og et skjermkort med 256MB minne. Du greier nok alltids å kjøre Vista, men om du kjører det veldig bra vet jeg ikke. 8291461[/snapback] Største crap'et jeg har hørt.... Kjører i dag Vista Ultimate på en snart 2 år gammel Dell Inspiron 6000. Specs? Jo: Intel Centrino på 1.7Ghz 1 GB RAM og Ati x300 skjermkort (som må være den slappeste brikken som Ati har laget siden Mach64) Kjører Vista med full EyeCandy og drøssevis av applikasjoner innstallert. Enda ikke hatt noen begrensninger med minnet. Så det så... Lei av folk som MÅ komme med en uttalelse om Vista uten å ha prøvd det.
Raste Skrevet 2. april 2007 Forfatter Skrevet 2. april 2007 (endret) ZiDRoV : Takk, funker Aero bra på din laptop? Skalø kjøpe Ultimate straks Endret 2. april 2007 av Raste
Raste Skrevet 2. april 2007 Forfatter Skrevet 2. april 2007 (endret) *doppelpost* :S Endret 2. april 2007 av Raste
Pengu Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Hallo.Jeg skal kjøpe Vista på min laptop og jeg lurer på om jeg har de spesa som trengs... 8291329[/snapback] Hvor på laptop'en får man kjøpt Vista? Trodde du mått kjøpe det fra en butikk jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå