Gå til innhold

A8N-SLI deluxe poster fremdeles ikke..


Obi-Wan

Anbefalte innlegg

Tenkte å puste litt liv i den 2 år gamle pc'en min før jeg kjøper helt ny, så kjøpte en Opteron 170 prosessor.

 

Måtte oppdatere bios for at hovedkortet skulle støtte den nye cpu'en, brukte asus update i windows og oppdaterte til bios versjon 1805, fikk melding om at alt var i orden, og det bare var å restarte. Den startet og jeg fikk opp den typiske blå skjermen man får når man har gjort en hardware forandring. Satt i windows cd'en for å kjøre recovery saken, men plutselig fant pc'en ut at den ikke ville poste noe på skjermen lengre.

 

Har tatt ut alle hardiskene og alt annet ekstra utstyr. Resatt bios et dusin ganger, flyttet skjermkort fra en pci-e slot til den andre og tilbake.. Ingen ting.

 

Har ikke satt i den nye CPU'en enda, så er ikke den det er noe gale med. Gidder ikke bryte forseglingen om det viser seg at jeg må ha nytt HK :-/

 

Har sendt mail til asus, men svar fra dem tar vel 3 og en halv evighet. Hos Netshop står det at jeg skal ringe til Asus direkte, men på den telefonen svarer de uansett ikke på HK relaterte spørsmål. Får vel kontakte netshop, men nå er det jo påske, så får vel svar om 1 evighet uansett.

 

Hadde håpet å kunne fikse dette selv, så hadde håpet at noen kanskje har noe tips om hva som bør gjøres?

Endret av Obi-Wan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E d muli... tenkte på det tidligere, men kom aldri så langt at jeg testet det. Tok utav en brikke nå, og lot den andre stå igjen i slotten man skal bruke når det kun er 1 brikke. Nå poster den igjen :D

 

Må bare komme meg inn i windows og få nedgradert biosen tenker jeg, satse på at det funker :) Kan ikke tenke meg at den ene ram brikken har dødd under bios oppdatering.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Jaja, funket en stund. Prøvde å fixe windowsinnstalasjonen... fikk blåskjerm..

 

Prøvde å kjøre recovery console for å kjøre checkdisk... blåskjerm

 

Hentet en gammel diskettstasjon for å nedgradere bios... Nektet å ta i mot bios filen... Brente den ut på en cd... "Den nåværende biosen er nyer, føkk off" fikk jeg da.

 

Nå vil den ikke poste engang. Om det finnes høyere makter, så vil de virkelig ikke at jeg skal fikse pc'en min.

 

Noen råd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...