ken8 Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Etter å ha lest en del har jeg funnet ut at det er noen forskjellige løsninger på hvordan man bør bygge opp en side for å lettere gjøre endringer i ettertid. 1. Bruke Dreamweaver til å lage en template og ved å endre templaten vil alle sidene som er lagd ut i fra denne også endre seg. 2. Bruke et php include script som inkluderer kun innholdet du vil endre. 3. Har også tittet litt på ASP.NET med C#, men dette virker som om blir mer for å skrive og hente ut data og ikke så viktig for den siden jeg skal lage. Men er det mulig å lage sider med Visual Stuido også? Eller det det mer for programmering? Evt. Finnes det andre/bedre løsninger? Jeg har også tenkt litt på å bruke CuteNews eller andre CMS programmer for å enkelt legge ut nyheter på første siden. Noen som foretrekker den ene fremfor den andre? Har også lyst til å lage en shoutbox, der man må logge seg på med brukernavn og passord for å kunne legge inn shout. Skulle gjerne fått til noe slik at de måtte godkjenne men mail som ble sendt ut eller noe i den duren, noen anbefallinger?
Steinmann Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Skal du lage en webaplikasjon(som de fleste sider idag kan defineres som), altså en dynamisk side, så vil jeg ambefale å sette seg inn i Djano Det er et rapid development framework rundt python som man kan bruke til å utvikle egene websider med fantastisk raskt.
ken8 Skrevet 1. april 2007 Forfatter Skrevet 1. april 2007 (endret) Nå i første omgang er det en side for et fotball lag, og det de ønsker er shoutbox, mulighet for å enkelt oppdatere siden (CMS tipper jeg) og ellers det vanlige. Presentasjon av spillere osv. Jeg har fått tak i "Total Training For Website Design - Extreme Website Makeover" som jeg har begynnt å titte på, men denne tar for det meste for seg statiske sider. Men det er en begynnelse. Endret 1. april 2007 av ken8
Anders Moen Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 mulighet for å enkelt oppdatere siden (CMS tipper jeg) Hvis de skal ha et CMS, kan du jo bare laste ned Wordpress. Har egentlig ingen kjennskap til WordPress, men du får sikkert til å forandre bredde, farger osv, ellers så går det an å spørre om hjelp av noen som har kjennskap til WP Hvis du har lyst til å prøve noen CMS'er, så kan du gå hit og teste ut noen forskjellige CMS'er..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå