Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med ny pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt problemer med en ny pc jeg har satt opp nå.

Systemet _veldig_ tregt og jeg får beskjed fra skjermkortdriverene at kortet ikke får nok strøm.

Det merkelige er at hvis jeg loader Vista så får jeg ingen feilmeldinger i det heletatt og alle benchmarker viser gode tall (minus 3dmark), men går jeg inn i XP så får jeg feilmeldingen på skjermkortet.

I 3DMark 06 så får jeg bare 3234 poeng noe som er 2000 poeng mindre enn mitt forrige system som er mye svakere.. (Dette er kjørt i 1360*768 siden jeg bruker LCD-TV'en min som skjerm)

Temperaturen på systemet er også litt varmere enn det burde være. Ligger på rundt 60-65 grader.

Noen som har en ide på hva som gir med så lav ytelse og høy temperatur?

Specs er som følger:

Hovedkort: Asus P5W DH Deluxe

CPU: Intel Core 2 Duo [email protected] (ikke overklokket)

Ram: Corsair Twin2x 6400C4 DDR2 2048 CL4

Skjermkort: XFX Geforce 8800GTX

Harddisk: Western Digital Raptor 74GB (pluss noen flere (ikke raptor) for lagring)

PSU: Northq NQ-4775-1000 Giant Reactor 1000W

Lydkort: Soundblaster XFi Fatal1ty

1000W burde vel være mer enn nok for dette systemet?

Det jeg syns er merkelig er at jeg kan selvom jeg får så sinnsyk lav score i 3DMark se på filmer i full HD uten problemer. Spill går det derimot litt dårligere med. I C&C3 f.eks så får jeg bare rundt 15-20FPS mens jeg spiller hvor jeg før fikk stabile 30.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

CPU-z viser 16x link width og jeg kan ikke si jeg ser en inngang til en 4pin molex på kortet. Er to 6pin pcie innganger der som er koblet til, men jeg kan ikke finne noen plugger i det heletatt som er 4 pin.. :/

Skrevet

Hmm.. Nå får jeg ikke feilmeldingen om for lite strøm lengere, men jeg får fortsatt bare 3K i 3dmark 06.

Noen som har en ide om hva som kan være feil?

Skrevet

Sliter litt med driverne til Vista, får også lav score i 3dMark. Når jeg kjører samme testen med XP får jeg full score igjen. Har samme HK og CPU som deg, bare GTS m 320mb. Raptor er bortkasta penger. Har 600W PSU og det holder i massevis. (har 7 disker hengende på i tillegg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...