tanx Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Hey ! Jeg har et lite problem med hardisken min her. Nå er det slik at jeg har 2 stk SATA disker og en stk IDE disk tilkoblet. IDE disken er den jeg har problemer med. Den står som secondary slave. Men det som er problemet er at når jeg flytter noen filer over på den så går CPUen opp til 50 % og windows starter å lagge. Den fungerer fint å formatere etc. Men det er når du skal flytte noe over på den problemene nevnt ovenfor starter. Kan noen hjelpe meg med dette? Mvh TanX
MorePower Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Tipper overføringsmode er pio til den disken. Dette bør/skal være dma. Sjekk dette, sett til dma om tilgjengelig. Hvis dn faller tilbake til pio, sletter du kontrolleren som disken står på, og restarter maskinen. Kontrolleren blir funnet og installert på nytt, og vil forhåpentligvis holde seg på dma.
tanx Skrevet 1. april 2007 Forfatter Skrevet 1. april 2007 Hvor gjør jeg disse endringene? Kan ikke såå mye om data. Men takker for hjelpen =)
MorePower Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Finn harddiskene/kotrolleren under enhetsbehandling og sjekk modus der. Hvis pio, sett til dma.
tanx Skrevet 1. april 2007 Forfatter Skrevet 1. april 2007 (endret) Nå har jeg prøvd det du sa. Men dette funker fortsatt ikke, den står fortsatt på PIO-modus, i boksen under DMA hvis tilgjengelig. Er det noen andre måter enn å re-instalere? Endret 1. april 2007 av tanx
MorePower Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Høyreklikk på den kanalen/kontrolleren som dette gjelder, velg avinstaller, restart maskinen. Sjekk status etter kontrolleren er blitt oppdaget og installert på nytt.
tanx Skrevet 1. april 2007 Forfatter Skrevet 1. april 2007 Dette er nå gjort, men det står fortsatt at det er PIO-modus. Noen andre måter?
MorePower Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 (endret) Prøv å bytte kabelen du bruker, kan være noe feil med den. edit: Hvorfor står harddisken som slave, har du cd/dvd drev som master? Prøv å bytte om slik at hd er master. Endret 1. april 2007 av MorePower
wil Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Høres mer logisk ut å ha Harddisk som Master og CD/DVD som master ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå