Gå til innhold

PC'en fryser seg stadig vekk ...


Anbefalte innlegg

Har lenge vært plaget av at PC-en fryser seg plutselig og en hard reboot er eneste utvei til å få den på rett kjør igjen.

 

Den begynte å bli ganske bra, helt til jeg nå installerte windows 2000 på nytt igjen.

 

Nå fryser den seg med jevne mellomrom uansett hva jeg driver med.

 

Oppsett:

Asus A7V hovedkort ( det første som kom .. )

AMD tbird 1400mhz

640mb PC133 SDRAM

Zalman Flower kjøler/vifte

Creative Geforce2 GTS 32mb DDR AGP

 

Diverse tillegg:

CDROM, Brenner, DVD, Nettverkskort, ISDN kort, lydkort, ++

 

Før hadde jeg en duron 600mhz, og så en tbird 800mhz, og nå tbird 1400mhz.

Har blitt plaget med denne frysinga helt siden jeg bytta ut fra 600mhz duron cpu'n

 

Har nå lagt inn følgende drivere:

- Nvidia Detonater - Nyeste fra offisielle sidene

- VIA 4in1 4.36 drivere

- ASUS Update drivere 3.26

 

Samt lasted ned nyeste update og sp til Win2000.

 

Tempraturen på CPU'n ligger mellom 45-55 grader og der ligger den forsåvidt stabilt.

 

Tror ikke det er selve CPU tempraturen som er problemet, heller noe med riktig driver kombinasjons, osv

 

Her trenger jeg hjelp, vil ha en pc som fungerer og fryser seg når jeg har skrevet et par sider med tekst :smile:

 

Takker for hjelp ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAr akurat samme problemet selv PC-en min henger seg støtt og stadig. Jeg har hatt problemer med dette selv lenge... lurer også på hva jeg kan gjøre?? JEg tror det er 4in1 via driverene som lager krøll... Prøv maskinen uten disse driverene!!!! JEg tviler sterkt på om det er tempraturen!!

 

[ Denne Melding var redigert av: Hotbrain på 2001-12-24 23:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-25 12:17, msh skrev:

Dette er garantert ram som skaper problemer.prøv å ta ut en av ram brikkene.


 

 

TUSEN TAKK kära bror!

 

Jag har haft samma problem med att allt låser sig och jag har prövat allt (trodde jag), men ingenting har hjälpt.

Att det var så enkelt...en ram brikke...

:smile:

 

Åter igen...TAKK!!!

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd de fleste OS; Win2k proff, Win2k ad. server, win98 og winME

 

Men kan hende dette problemet er tydligere i win2k, men uansett så fryser den seg i win98/me også.

 

Har 2x 256mb og 1x128mb PC133 SDRAM.

 

Kjører de vanlig på 133mhz, men har justert ned til 100mhz nå får å finne feil.

 

Trenger fortsatt hjelp ...

Lenke til kommentar

Jeg er nesten sikker på at dette problemet skyldes rammen! Billige 3 parts minner er ikke bestandig til å stole på! Kjøp Orginal ram! Hadde selv dette problemet på A7V kortet mitt! Gadd aldri å kjøpe ny ram å teste dette! Bygde meg helt ny maskin!

Funker ikke dette, så prøv å ta ut alle PCI kortene og og innstaler et og et kort!

Lenke til kommentar

MEN der skjedde det igjen, og nå er jeg mektig forbanna.

 

Jeg skal i militæret 8 januar, så hvis noen gidder å betale porto skal de få hele mainskiten.

 

Jeg satt å rota rundt med Frontpage og hørte på musikk via Winamp. Da slo is-uhyre til igjen og låste alt. Bildet var urørelig, musa var skutt, tastaturet var dødt.

 

Men det Winamp som faktisk er gratis, fortsatta å spille. Den startet på en ny sang, som var nokså bra, så jeg tok meg tid til å høre hele sangen før jeg slo til Power-bryteren.

 

Tror jeg har eleminiert ram-feilen da winamp forsetter å spille?

 

TRENGER HJELP!!

Jeg er faktisk ikke n00b, men dette blir en ikke klok av, men derimot mer og mer forbanna.

Lenke til kommentar

Nå står det ikke noe sted hvilket lydkort som er i bruk, men jeg blir ikke overrasket om det en Soundblaster.

 

Her finner du en patch som ordner veldig mange problemer: http://www.networking.tzo.com/net/software/

 

Siden var selvfølgelig nede når jeg skriver dette, men du finner også denne patchen hos http://www.viahardware.com/, Halvveis ned på siden (pr akkurat nå) finner du denne teksten:

 

"VIA PCI Bus Transfer Patch Released

Our resident guru George has released his latest VIA Latency patch that should help boost transfers across the PCI bus for all VIA chipsets. You can grab the patch here. If you want to discuss the patch and its operation or just catch up on what's going on in this topic, here's our discussion thread:"

 

Her finner du en direkte link, og i følge http://www.hardocp.com/ ser det ut som at den fungere glimrende. Den kommer med en uninstall, så hvis det ikke går så bra kan den fjærnes.

 

MEN, dette er IKKE et offisielt Via produkt, så bruk den på eget ansvar.

 

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-25 23:00, Prox skrev:

du kjører ikke et jensen ISDN easy kort?

jeg hadde samma jævla problem for et år siden, men nå som jeg har gode, stabile telenor ADSL så er problemet borte...


?


 

Heehehehehehehe

 

Jeg hadde et Asuscom isa ISDN-kort, og opplevde noen av de samme problemene. Når jeg byttet til et Jensen ISDN-kort ble problemene borte... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...