Sagacious Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Prøver å kjøre XMLtv etter å ha konfigurert den. Og får følgende feilmelding: xmltv.exe tv_grab_no -output guide_xml.xml Timezone is +0200 using config filename ./.xmltv/tv_grab_no.conf fetching channel names: ################################################## no 'id' attribute in channel at /PerlApp/XMLTV.pm line 2310. Noen som eventuelt vet hva jeg gør feil? PS: har prøvd den siste versionen også, samma greia der
Sagacious Skrevet 1. april 2007 Forfatter Skrevet 1. april 2007 I henhold til Nabble(forumsak) så skjer det kun ved bruk av de nye kanalene TV2 film og nye Channel+ kanaler. om det hjelper.
Wattengård Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Det der skal være patchet allerede. Derimot så kan det hende dagbladet har endret id'ene på noen kanaler. En ny grabber er under utvikling. Den vil være litt mer stabil og utrolig mye raskere. Har ingen releasedag ennå though. Skal se hva jeg får til å fikse på den gamle. -C-
Sagacious Skrevet 1. april 2007 Forfatter Skrevet 1. april 2007 Det der skal være patchet allerede. Derimot så kan det hende dagbladet har endret id'ene på noen kanaler. En ny grabber er under utvikling. Den vil være litt mer stabil og utrolig mye raskere. Har ingen releasedag ennå though. Skal se hva jeg får til å fikse på den gamle. -C- 8286787[/snapback] Jeg har forstått det som at det må kompileres ny xmltv.exe hver gang det legges til en ny kanal? Om dette stemmer er det vel ganske greit at det blir lagd en ny version
Wattengård Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Det stemmer. Windows-versjonen av XMLTV er egentlig bare et "kompliert" bibliotek av perl-versjonen. Det går også an å bruke perl-versjonen direkte på Windows, men det krever litt setup. Skal prøve å få begynt å deploye den nye grabberen i dag. Har foreløpig grabbere for NRK, TV2, Viasat og Canal+-kanalene i den. Prøver å bruke mest mulig kanaler med tillatelse fra eier. -C-
Sagacious Skrevet 2. april 2007 Forfatter Skrevet 2. april 2007 Det stemmer. Windows-versjonen av XMLTV er egentlig bare et "kompliert" bibliotek av perl-versjonen. Det går også an å bruke perl-versjonen direkte på Windows, men det krever litt setup. Skal prøve å få begynt å deploye den nye grabberen i dag. Har foreløpig grabbere for NRK, TV2, Viasat og Canal+-kanalene i den. Prøver å bruke mest mulig kanaler med tillatelse fra eier. -C- 8290991[/snapback] Ja det er greit å få tillatelse. Men mens vi snakker om det, er det ulovlig å legge ut en tvguide i xml format på en webside? Jeg skjønner ikke at noen ikke bare gjør det.
Wattengård Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Det er sannsynligvis to hovedårsaker til dette 1. Det krever litt utgifter å sette opp en tjeneste som henter inn all informasjon. De fleste tv-guidene som ligger på nettavisene er kjøpt inn fra firmaer som Universum og NTB. Disse har heltidsansatte som sitter å redigerer disse guidene. 2. Rettighetsproblematikk. Det er forskjell på distribusjon for guide-bruk og for EPG bruk. Tillatelsene som jeg har er foreløbig kun for EPG bruk. Når det er sagt så kommer den nye tjenesten til å bli akkurat dette. Vil bruke samme grabber som Sverige og Croatia. Kun URL som blir forskjellig. Såvidt jeg har forstått så henter den grabberen ned en ferdiglaget XML-fil. Mer eller mindre iallefall. -C-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå