Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Når jeg setter inn ei plate starter den ikke, help

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg setter inn ei plate i cd-rommen så vil den ikke starte, når jeg går inn på datamaskin så vises ikke platen der heller, hva må jeg gjøre?

Jeg bruker windows vista, kanskje det hjelper litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har den aldri fungert, dvs. hva skjedde?

Hvordan er den tilkoblet, alene på ide-kabel?

Leser den ingen plater, eller er den ustabil/ kresen på riper og møkk?

Hvis du nylig har oppgradert til Vista (på et gammelt selvbygget system, siden du skriver cd-rom?), og OS-et ser stasjonen, da kanskje du finner en firmware oppdatering hos cdrom-produsenten.

Skrevet
Har den aldri fungert, dvs. hva skjedde?

Hvordan er den tilkoblet, alene på ide-kabel?

Leser den ingen plater, eller er den ustabil/ kresen på riper og møkk?

Hvis du nylig har oppgradert til Vista (på et gammelt selvbygget system, siden du skriver cd-rom?), og OS-et ser stasjonen, da kanskje du finner en firmware oppdatering hos cdrom-produsenten.

8285652[/snapback]

Det fungerte på en annen plate jeg hadde prøvd før. Maskinen er helt ny fra komplett, har ikke noen ide-kabel tror jeg. Det er sikkert bare en bagatell. Når jeg setter inn platen så blinker det der grønne lyset som viser at cd-rommen arbeider, så jeg vet ikke hva, sikkert en bagatell :hmm:

Skrevet

Hei

Det kan like gjerne være cd/dvd rom som har tatt "kvelden".. Det sjedde nettopp med min dvd brenner som er relativt ny, den hørtes ut som om den prøvde å starte å spinne opp cd'en men den bare stoppet opp.

Hvis den aldri har virket eller plutselig bare stopper uten noen god grunn, så kan det den jo enkelt å greit være ødelagt.

Det kan jo skje med det meste, selv om det er nytt utstyr.

frode

Skrevet
Hei

Det kan like gjerne være cd/dvd rom som har tatt "kvelden".. Det sjedde nettopp med min dvd brenner som er relativt ny, den hørtes ut som om den prøvde å starte å spinne opp cd'en men den bare stoppet opp.

Hvis den aldri har virket eller plutselig bare stopper uten noen god grunn, så kan det den jo enkelt å greit være ødelagt.

Det kan jo skje med det meste, selv om det er nytt utstyr.

frode

8286414[/snapback]

det var en bagatell :) Jeg startet maskinen på nytt og nå fungerer den ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...