Gå til innhold

[Fikset] Lav score i 3DMark06. Hva gjør jeg feil?


Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg med å se hva jeg gjør feil, for jeg fikk lusene 2128 poeng i 3DMark, som plasserer meg svært nærme bunnen i samenlikningen av de med tilsvarende oppsett. Testen ble forøvrig kjørt uten at noen andre programmer var aktive.

 

Oppsettet er som følger:

Hovedkort: ASUS P5B

CPU: C2D E6400 (klokka til 2560 MHz)

Minne: GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB

GPU: XFX Nvidia GeForce 7600 GS

 

Vet at grafikkortet ikke er så vasst, men skulle tro at det var noe bedre. Har slitt litt med å finne riktig driver til Vista, kan det ha noe med saken å gjøre kanskje? Finnes det andre steder enn hjemmesiden til Nvidia å laste ned riktige drivere? (Der har de nemlig ikke Vista-drivere for 7000-serien)

 

CPU-Z bilder ligger vedlagt

3DMark score

 

EDIT: Ingenting er feil, bare grafikkortet mitt som ikke yter bedre.

post-82268-1175383347_thumb.jpg

Endret av ttorneby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å endre alle innstillingene i driveren til maksimal ytelse.

Jeg gikk fra 4400p i 05 til 5107p i 3dmark05 med mitt X800XT kort med å kun endre noen ting i driveren.

 

I dag tror jeg har funnet det optimale oppsett og får over 6000p og over 6450p klokket.

8285313[/snapback]

 

Dere må oppgi hvilken 3DMark dere bruker.

Hvis du har brukt 3Dmark 06 så skårer du omtrent som normalt. Har du brukt 3dMark05 så får du et litt lavt resultat.

Lenke til kommentar
Prøv å endre alle innstillingene i driveren til maksimal ytelse.

8285313[/snapback]

 

Noen spesielle instillinge du tenker på? Fant bare instillinger for hvordan den skulle stille inn oppløsning ol.

 

 

]Dere må oppgi hvilken 3DMark dere bruker.

8285313[/snapback]

 

Skrev det i overskriften, men kan gjerne gjenta det: Bruker 06-versjonen :)

 

 

Har vel uansett innsett at jeg ikke kommer så mye høyere opp på score-listen. Gjør vel sikkert ikke noe, iom at jeg ikke bruker PC'en til spilling uansett.

Lenke til kommentar

Anti- aliasing må stå på 0x eller av

Samme med anisotropic Filtrering.

 

Gå inn i kontrollpanelet og velg avanserte 3d innstillinger eller noe sånt. Har ati kort og XP, så jeg er ikke helt sikkert på hvordan du gjør det på Nvidia.

 

Skal på lan seinere i kveld. Da kan jeg sikkert låne en pc med Nvidia kort og finne ut hvordan du må gjøre det.

Lenke til kommentar

Hvorfor hjelpe trådstarter å "feilsøke"? Vi har allerede fastslått at scoren hans er helt normalt. Han sitter jo på et GeForce 7600 GS og det er ikke akkurat det beste man kan få tak i.

 

Det er altså ingenting gale. Den scoren er faktisk ganske god for å være med det kortet, sikkert pga. god CPU og raskt minne. I tillegg er det Vista, og etter det jeg har erfart går de fleste ting tregere i Vista og ytelsen er generellt litt dårligere, derfor ville jeg trodd at scoren skulle blitt lavere.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Anti- aliasing må stå på 0x eller av

Samme med anisotropic Filtrering.

 

Gå inn i kontrollpanelet og velg avanserte 3d innstillinger eller noe sånt. Har ati kort og XP, så jeg er ikke helt sikkert på hvordan du gjør det på Nvidia.

 

Skal på lan seinere i kveld. Da kan jeg sikkert låne en pc med Nvidia kort og finne ut hvordan du må gjøre det.

8287203[/snapback]

 

Fant ut av det, så du trenger ikke å tenke noe mer på det. Takk for hjelpen (dog hjalp det ikke noe på 3DMark06-resultatet)

 

Hvorfor hjelpe trådstarter å "feilsøke"? Vi har allerede fastslått at scoren hans er helt normalt. Han sitter jo på et GeForce 7600 GS og det er ikke akkurat det beste man kan få tak i.

 

Joa, vi er nok alle enige om at resultatet mitt ikke er så galt, utstyret tatt i betraktning, men man vil jo alle få best mulig ytelse ut av komponentene sine, så det var derfor jeg gravde litt dypere. :)

Lenke til kommentar
heisann! hadde akkurat det samme problemet..

fikk fortalt av en vis man å skjekke "link width" på cpuz-i mainboard fanen,

den sto på X1..  noe som reduserer ytelsen radikalt. da den skal stå på X16

etter det var fiksa  spratt jeg opp på 11441;)

8285156[/snapback]

 

har det samme problemet. Hvordan fikk du fikset det? Har tittet rundt i BIOS nå og finner ingen steder jeg kan stille på dette. Jeg har et Asus A8N Deluxe SLI mb. Kan det har noe med at skjermkortet sitter i det andre pci-express sporet?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Du kan prøve å sette en manuell verdi på spenning til NB.

På mitt hovedkort kjører jeg 1.45 V.

 

Det sto som default på auto. Etter bytte til 1.45 V, ble det rett hos meg(og jaapden).

 

Nå kan sikkert denne verdien variere fra oppsett til oppsett, men det er vel bare å prøve seg fram :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...