Gå til innhold

Kjøre funksjoner onload, men før bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann folkens :)

Holder for tiden på å pludre litt med min egen nettside, og er egentlig rimelig fornøyd (Med layout, design etc.. Innholdet er ikke helt ferdig..).

Problemet er at jeg bruker Nifty Corners Cube til å runde av noen kanter (som dere kan se av sourcen på siden). Disse avrundingsfunksjonene legger jeg i window.onload, men noen ganger (ihvertfall i FF) så tar det ekstremt lang tid før kantene faktisk rundes av.. Hva grunnen til dette er aner jeg ikke, men jeg har på følelsen at det har noe med bilder/scripts som lastes inn å gjøre.. Er det noen måte å kjøre avrundingsfunksjonene etter at siden har blitt "tegnet", men før nettleseren begynner å laste ned bilder?

Nettsiden finner dere på www.thesquareplanet.com

Håper på svar,

Jon

PS: Feel free til å kommentere på designet/siden også :)

Endret av Jonhoo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvlaget ja :)

Har en svær tekstfil med sitater jeg har samlet opp gjennom årene, og et Perl script som deler det opp og gir ut et tilfeldig valgt ett.

Likte du det?

Skrevet
Det er selvlaget ja :)

Har en svær tekstfil med sitater jeg har samlet opp gjennom årene, og et Perl script som deler det opp og gir ut et tilfeldig valgt ett.

Likte du det?

8285171[/snapback]

Jeg likte det veldig godt, og lurer på om du har lyst til å dele det med meg?...

Skrevet

Det kan vi sikkert få til vettu :)

Skal du ha listen med quotes også, eller vil du lage din egen?

Vi kan ta det på MSN, så at du hadde lagt meg til :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Nei, fant ikke den artikkelen jeg lette etter. Trudde den lå i lenkesamlingen min, men det gjorde den tydeligvis ikke. Men takk for at du fant den for meg (nå havner den i hvert fall i lenkesamlingen).

Har ikke sjekket om du har implementert løsningen på siden din enda. Men vis du har det, funker den i hvert fall ikke i FF 2.0 (Linux).

Et lite tips; forminsk thumbnail-bildene dine. Sånn som det er nå tar det forferdelig lang tid å laste ned bildene. (Selv om du forminsker bildene ved å setter height og width attributtene til en liten størrelse, vil hele det store bildet bli lastet ned),

Skrevet

Jeg er klar over det, men eneste andre måten jeg kan tenke meg er ved å kjøre et PHP script på bildene som resizer dem og lager et thumbnail.. Problemet er at den prosessen ikke funker på mange bilder grunnet størrelse og minnegrenser i PHP =(

Skrevet
Jeg er klar over det, men eneste andre måten jeg kan tenke meg er ved å kjøre et PHP script på bildene som resizer dem og lager et thumbnail.. Problemet er at den prosessen ikke funker på mange bilder grunnet størrelse og minnegrenser i PHP =(

8363059[/snapback]

Er vel bare å frigi minnet etter at bildene er prosessert og så lagre tumpnailsene. Evt. kan du jo bruke et program ekstert på desktopmaskinen og så laste over bildene. Burde ikke være store jobben egentlig.

Skrevet

Tingen er at jeg gjerne skulle ha en automatisert prosess sånn at jeg bare kan laste opp ett bilde og skrive inn en beskrivelse så blir alt ordnet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...