Jonhoo Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 (endret) Heisann folkens Holder for tiden på å pludre litt med min egen nettside, og er egentlig rimelig fornøyd (Med layout, design etc.. Innholdet er ikke helt ferdig..). Problemet er at jeg bruker Nifty Corners Cube til å runde av noen kanter (som dere kan se av sourcen på siden). Disse avrundingsfunksjonene legger jeg i window.onload, men noen ganger (ihvertfall i FF) så tar det ekstremt lang tid før kantene faktisk rundes av.. Hva grunnen til dette er aner jeg ikke, men jeg har på følelsen at det har noe med bilder/scripts som lastes inn å gjøre.. Er det noen måte å kjøre avrundingsfunksjonene etter at siden har blitt "tegnet", men før nettleseren begynner å laste ned bilder? Nettsiden finner dere på www.thesquareplanet.com Håper på svar, Jon PS: Feel free til å kommentere på designet/siden også Endret 31. mars 2007 av Jonhoo
Vindstille Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 Grunnen er at funsjonen ikke kjøres før hele htmlsiden har blitt lastet ned og rendret. Har sett en måte å gå rundt det på. Skal se om jeg finner den.
Jonhoo Skrevet 1. april 2007 Forfatter Skrevet 1. april 2007 Herlig! Det hadde vært genialt hvis du fant det
Håvard Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Hvor fikk du det "sitat-skriptet" ditt? Er det selvlaget?
Jonhoo Skrevet 1. april 2007 Forfatter Skrevet 1. april 2007 Det er selvlaget ja Har en svær tekstfil med sitater jeg har samlet opp gjennom årene, og et Perl script som deler det opp og gir ut et tilfeldig valgt ett. Likte du det?
Håvard Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Det er selvlaget ja Har en svær tekstfil med sitater jeg har samlet opp gjennom årene, og et Perl script som deler det opp og gir ut et tilfeldig valgt ett. Likte du det? 8285171[/snapback] Jeg likte det veldig godt, og lurer på om du har lyst til å dele det med meg?...
Jonhoo Skrevet 1. april 2007 Forfatter Skrevet 1. april 2007 Det kan vi sikkert få til vettu Skal du ha listen med quotes også, eller vil du lage din egen? Vi kan ta det på MSN, så at du hadde lagt meg til
Jonhoo Skrevet 1. april 2007 Forfatter Skrevet 1. april 2007 Ingen her med noen ideer? JonT, fant du scriptet ditt?
Jonhoo Skrevet 2. april 2007 Forfatter Skrevet 2. april 2007 NVM folkens, fant det: http://dean.edwards.name/weblog/2005/09/busted/
Vindstille Skrevet 10. april 2007 Skrevet 10. april 2007 Nei, fant ikke den artikkelen jeg lette etter. Trudde den lå i lenkesamlingen min, men det gjorde den tydeligvis ikke. Men takk for at du fant den for meg (nå havner den i hvert fall i lenkesamlingen). Har ikke sjekket om du har implementert løsningen på siden din enda. Men vis du har det, funker den i hvert fall ikke i FF 2.0 (Linux). Et lite tips; forminsk thumbnail-bildene dine. Sånn som det er nå tar det forferdelig lang tid å laste ned bildene. (Selv om du forminsker bildene ved å setter height og width attributtene til en liten størrelse, vil hele det store bildet bli lastet ned),
Jonhoo Skrevet 11. april 2007 Forfatter Skrevet 11. april 2007 Jeg er klar over det, men eneste andre måten jeg kan tenke meg er ved å kjøre et PHP script på bildene som resizer dem og lager et thumbnail.. Problemet er at den prosessen ikke funker på mange bilder grunnet størrelse og minnegrenser i PHP =(
AlecTBM Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 minnegrenser i php er lett å flytte på ini_set(); eller noe
Vindstille Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Jeg er klar over det, men eneste andre måten jeg kan tenke meg er ved å kjøre et PHP script på bildene som resizer dem og lager et thumbnail.. Problemet er at den prosessen ikke funker på mange bilder grunnet størrelse og minnegrenser i PHP =( 8363059[/snapback] Er vel bare å frigi minnet etter at bildene er prosessert og så lagre tumpnailsene. Evt. kan du jo bruke et program ekstert på desktopmaskinen og så laste over bildene. Burde ikke være store jobben egentlig.
Jonhoo Skrevet 11. april 2007 Forfatter Skrevet 11. april 2007 Tingen er at jeg gjerne skulle ha en automatisert prosess sånn at jeg bare kan laste opp ett bilde og skrive inn en beskrivelse så blir alt ordnet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå