Gå til innhold

Dårlig lydkvalitet på Skype

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg snakket med folk på Skype istedet for mobiltelefon. Jeg har opplevd til tider en veldig dårlig lydkvalitet. Lyden er veldig hul og til tiders hakkete.

Hva er minimum båndbredde for en god kvalitet på lyd? Jeg har en 2Mbit linje mens andre part har en 1.5Mbit linje.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor det skulle være så dårlig lyd og værre er det gjennom Messenger. På min bærbare PC har jeg 2 mikrofoner innebygd og man skulle tro dette burde gi god nok lyd.

Motparten jeg snakker med har en veldig gammel mikrofon. Jeg er litt usikker om dette kan være årsaken. Men jeg får beskjed om at lyden som kommer fra meg også oppfattes dårlig. Til tider hører jeg meg selv gjennom høytalerne og vise versa.

Jeg kan ikke se at IP-telefoni skal bli et reelt alternativ hvis lydkvaliteten skal være så dårlig.

Noen som vet om en løsning på dette? Bedre mikrofon kanskje, og/eller bedre høytalere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå bør du jo ikke bruke mikrofon og høyttalere da det vil gi ekko.

Headset er mye bedre egnet til jobben.

Du nevner inn-linjen deres men ut er også viktig..

Jeg har veldig bra lydkvalitet med skype selv, langt bedre enn med f.eks mobiltelefon og da bruker jeg et trådløst bluetooth headset.

Skrevet

Jeg synes lydkvaliteten på mobiltelefon er bedre.

Det er enkelte headset som er laget for bruk med Skype. Elkjøp selger 2 varianter en til 199kr og en til 399kr, forskjellig størrelse. Disse er laget spesielt for bruk til Skype.

kanskje også telefoner beregnet for Skype kan øke lydkvaliteten.

Skrevet (endret)

:hmm: jeg har brukt skype lenge nå.

jeg har funnet ut at man må ha en skikkelige bra telefon og ikke bruke høytalere og innebygde mikrofoner.

selv kjøpte jeg en olympia dual telefon (beregnet for skype men som også brukes som vanlige bærbare tlf )

hos clas ohlson, kostet da rund kr. 1100

en kan snakke på skype like så klart enn med en vanlige tlf forbindelse hvis den andre parten også har en bra tlf.

jeg har brukt den med 1,5 mb, 3 mb og nå 6 mb båndbredte, alle er like gode.

men snakker jeg med en som bruker innebygd mikrofon og høytalere da kan lyden

være ganske ellendigt, ekko etc. etc.

lykke til

Endret av gaggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...