Gå til innhold

3 compositt kabler vs de gode gamle RCA kablene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om det er riktig plass å sette den, men jeg lurer på en liten ting. Jeg har nettopp kjøpt meg hd adapteret til den gode gamle xboxen og i den sammenheng glemte jeg å kjøpe med compositte kabler (røde,grønne og blå)

Kan man da bruke de gode gamle rca kablene? den røde, hvite og gule?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener komponentkabler, antar jeg.. Og RCA er ikke en kabel, kun en kontakt.. ;)

Det er ingen forskjell på kablene, nei.. De kan vel brukes om hverandre.. Rett meg hvis jeg tar feil.

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Component-kablene er skjermet. Phonokablene er sjelden skjermet i samme grad som component-kablene og dermed vil du få mer støy i bildet, da component er analogt.

Og det heter component, ja. Kompositt/composite er en annen signaltype.

Endret av Caze
Skrevet
Component-kablene er skjermet. Phonokablene er sjelden skjermet i samme grad som component-kablene og dermed vil du få mer støy i bildet, da component er analogt.

Og det heter component, ja. Kompositt/composite er en annen signaltype.

8738401[/snapback]

mener på de blå,rød,grønne kablene... jeg prøvde å bruke gul,rød og hvit til overføring av bilde, men får ingen reaksjon :/

jeg brukte navnet jeg fant da jeg søkte etter kablene på nettbutikk. Og de var noe dyre en del steder :ph34r:

Skrevet

Du kan fint bruke den røde, hvite og gule phono/kompositt kabelen, men du vil nok få rumpe bilde. Avhengi av kvaliteten på kabelen selvsagt. Invister i en god komponentkabel, det er enorm forskjell.

Skrevet (endret)
Higrade 1,5 meter til 139,-:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=383521

Dette er nok noe av det billigste du får...

Men det hjelper jo lite hvis f.eks. TV-en du skal koble til ikke takler composite-signal, eller hvis du har gjort noe annet galt. Du SKAL få bilde med "vanlige" phono-kabler også, om enn støyete.

8738611[/snapback]

servicepakke fra posten = 129kr

Du kan fint bruke den røde, hvite og gule phono/kompositt kabelen, men du vil nok få rumpe bilde. Avhengi av kvaliteten på kabelen selvsagt. Invister i en god komponentkabel, det er enorm forskjell.

Jeg har tenkt det, vill bare teste og se om det gir noe forsjell i forhold til en enkel kabel som den gule standard

jeg har prøvd, har slikt uttak på den gamle xboxen min, og ja tven min støtter det, ellers hadde det vell ikke vært noe grunn til at det er inntak for de :p

27" lcd tv fra samsung

Endret av VikinGz
Skrevet

Vanlig xbox har den component utgang? rød/grønn/blå? Kan ikke koble fra rød/hvit/gul til rød/grønn/blå på tv altså.. :p

Tv støtter nok garantert component hvis den har component inngang. :wee:

Skrevet

Sikker på at du ikke har forsøkt å koble til rød/hvit/gul UTGANG fra Xboxen? Da vil du ikke få særlig mye bilde på TVen. Den GULE kontakten der er for COMPOSITE-signal.

Skrevet (endret)
Vanlig xbox har den component utgang? rød/grønn/blå? Kan ikke koble fra rød/hvit/gul til rød/grønn/blå på tv altså.. :p

Tv støtter nok garantert component hvis den har component inngang. :wee:

8738671[/snapback]

kjøpte en slik boks med overganger. Ja den gamle xboxen støtter 480p/567p(eller hva den heter) + 720p med riktig kabler ;)

Endret av VikinGz
Skrevet
Rød/grønn/blå RCA-kontakt: Component video (kun video)

http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video

forskjellige signaler...

Rød/hvit/gul RCA-kontakt: Audio (rød+hvit) og composite video (gul)

http://en.wikipedia.org/wiki/Composite_video

Viktig å ikke blande disse. Det er helt forskjellige signaler...

8738739[/snapback]

ja jeg har lest om de, bare lurte på om man kunne bruke de siste til å overføre signaler som component video

Skrevet

Ja, det kan du.

Her er forresten Microsoft sine instruksjoner om hvordan du skal koble boksen mellom TV og Xbox:

http://support.microsoft.com/kb/817146

Merk at hvis du har den sorte boksen som du linket til, har du den som Microsoft omtaler som "original HD pack". Den er tydeligvis ikke i salg lenger og er blitt erstattet med en nyere modell (også omtalt i artikkelen).

Skrevet (endret)

Jeg fikk det til ^^

Var de gamle kablene som var sunde bare :D

Så satt i ett annet par, må si bilde ble fantastisk mye skarpere =)

Synd man må bruke NTSC for å få 720p eller 1080i

Bilde på XBMC ble kjempe klart og enkelte spill som jeg har kjøpt fra usa fikk jeg også mye bedre kvalitet på, norske spilla ble også litt bedre, ikke fult så bra.

Endret av VikinGz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...