Gå til innhold

PlayStation 2 eller Xbox?


tp88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-15 15:01, skrev Bacon_Boy:

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en av disse. Hvilke er best? For hvilken får man mest for pengene? Hva er best til DVD avspilling? Vil prisene på disse gå ned etter jula, slik at jeg bør kjøpe da?


 

hum, tenker jeg forter meg å svare før det kommer flere hundre fanboy poster.

xbox har best maskinvare og gir derfor best grafikk. jeg synes ps2 gir mest for pengene, men det kommer jo annpå hva du vil ha for pengene. jeg har ps2 og synes dvd-spilleren der er helt grei, men jeg tipper xbox sin er litt bedre siden den er nyere.

vet ikke om prisene går ned, men en xbox med 2 spill koster en rundt 1500 nå. det er jo ganske billig, ps2 koster en del mere.

dvd-kit som du trenger for å se dvd på xbox koster litt ekstra, ps2 trenger ikke noe dvd-kit men trenger minnekort som koster litt ekstra.

liker du spillene til ps2 så kjøper du den, liker du spillene til xbox så kjøper du den :smile:.

Lenke til kommentar

Quote:


Jeg har bestemt meg for å kjøpe en av disse. Hvilke er best?


 

Jeg syntes Xbox er best, pga meget gode kontrollere, kongespill, den beste grafikken og lyden, et meget bra onlinetilbud som kommer til neste år, den har harddisk og er fremtidsrettet.

 

Quote:


For hvilken får man mest for pengene?


 

Xbox, fordi som evil_snowman sa, så får du konsollen inkl håndkontroller og et par spill til rundt 1500-, Det er faktisk innbrudspris spør du meg.

 

Quote:


Hva er best til DVD avspilling?


 

Xbox har den beste DVD-spilleren. Den er hardwarebasert og kan måles mot tilsvarende standalone dvd-spillere i samme prisklasse. Jeg har hørt av visse folk på forumet her at den nyeste utgaven av PS2 har fått en forbedret avspiller i forhold til tidligere utgaver, så den skal være brukbar, men den er fortsatt softwarebasert.

 

Quote:


Vil prisene på disse gå ned etter jula, slik at jeg bør kjøpe da?


 

Jeg tror ikke det, iallefall ikke mye (kanskje 50 - 150,- kr ?) De kan jo ikke gi bort konsollene heller? :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: b-duvaland på 2002-12-15 15:55 ]

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett på DVD på XBox før, men PS2 har jeg brukt, og den har et problem;

Istedet for å kjøre widescreen, eller standard old-fashioned TV størrelse så spiller PS2 en widescreen som den skrumper inn på sidene (iallfall på TVen min), og resultatet er avlange bilder. Noe jeg ikke takla i lengden.

Det er mulig dette kan stilles på, det har jeg ikke sjekka, det er broren min som pleier å stå for PS2 DVD-avspillinga i huset ;)

 

Og en ekstra ripe i lakken for PS2 er visst at den ikke kan kjøre alt som er av DVD filmer. Nå tenker jeg ikke på regioner og slikt, men rett og slett at enkelte skiver klarer den ikke lese av pga dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-15 16:32, skrev Monsoon:

Jeg har ikke sett på DVD på XBox før, men PS2 har jeg brukt, og den har et problem;

Istedet for å kjøre widescreen, eller standard old-fashioned TV størrelse så spiller PS2 en widescreen som den skrumper inn på sidene (iallfall på TVen min), og resultatet er avlange bilder. Noe jeg ikke takla i lengden.

Det er mulig dette kan stilles på, det har jeg ikke sjekka, det er broren min som pleier å stå for PS2 DVD-avspillinga i huset :wink:


Og en ekstra ripe i lakken for PS2 er visst at den ikke kan kjøre alt som er av DVD filmer. Nå tenker jeg ikke på regioner og slikt, men rett og slett at enkelte skiver klarer den ikke lese av pga dårlig kvalitet.



 

Alt dette er fikset på v7 (eller R-utgaven av PS2) som altså selges i dag. Dette problemet var kun på den første batchen av PS2 konsoller som ble solgt.

Lenke til kommentar

Jeg bruker PS2 primært som DVD spiller, og jeg er ganske så fornøgd. Når du snakker om at PS2en ikke klarer å lese av alle DVDer, så har jeg nesten ikke hatt problemer med den på det området. Jeg sier nesten fordi jeg kjøpte Night of the Living Dead og den klarte ikke PS2en å lese av skikkelig. Men jeg kjøpte DVDen på en av de flyplass butikkene, så jeg tror at kvaliteten på DVDen ikke var av den beste.

 

Men jeg lånte en gang en DVD med en kompis (BtW det var den Otto Jespersen DVDen) og prøvede den på hybel kammeratens Xbox, og den klarte ikke å lese av DVDen. Senere prøvde jeg den på min PS2, og voila PS2 kjørte den uten problem.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-15 18:43, skrev HardCubed:

Men jeg lånte en gang en DVD med en kompis (BtW det var den Otto*redigertaccobra:Onskapens Yppersteprest* Jespersen DVDen) og prøvede den på hybel kammeratens Xbox, og den klarte ikke å lese av DVDen. Senere prøvde jeg den på min PS2, og voila PS2 kjørte den uten problem.



 

Det er 3 forskjellige DVD spillere i XBOX. Samsung, som vist er den klart beste, Philips som er ok og Thomsen som ikke er fult så bra.

 

Du kan se hvilken modell det er ved å eject skuffen, så se ovenifra og ned på skuffen:

Er det store hullet i skuffen U formet = thomsen..u-v formet(nøkkelhul)= philips ... u-v formet(nøkkelhul) m/ et lite hull på hver side=samsung

 

Hilsen @c_Cobr@

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...