Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kjøpt ny brukt, flyttet over ram, maskinen døde!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skriver på vegne av en kamerat av meg.

Han kjøpte en brukt maskin med asus hovedkort (det er alt han vet, han har ikke så utrolig god peil på hardware). Den gamle maskinen hans hadde også asus hovedkort. Han fikk den nye pc'n og begynte å installere windows xp, alt gikk fint....installerte drivere og alt....så slo han av maskinene og tok ut rammen av sin gamle (Corshair 133mhz) og satte i den nye brukte.

Når han startet maskinen fikk han opp at bios telte ram....så rebootet den, gang på gang. Så gikk han inn i bios og slo på fail-safe mode...bootet og fikk svart skjerm (kom ikke til bios engang)....den starter cdrom etc...men gjør ikke noe mer...svart skjerm....så tok han ut rammen igjen (bør merkes at den var varm når han tok den ut), og satte den tilbake i den gamle pc'n....når han prøvde å starte denne så får denne svart skjerm og....samme symptomer.

Maskinene gir ikke fra seg noe pipelyder ved oppstart.

Noen som har noen ville gjettninger på hva som er feil og hva som kan fikse dette?

Regner med at RAM'n har gått til helvette og at biosen må resettes på den nye?

Alle forslag mottas med takk, sorry for dårlige specs...det er alt jeg vet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du sier har nok rammen tatt kvelden, uten at jeg kan konstatere noe.

Du kan jo somsagt restarte biosen da, vet ikke om det holder å bare trekke ut strømforsyninga fra hovedkortet, men det kan jo prøves.

Er ikke kjempegod på det med å restarte bios da, ettersom jeg aldri har hatt behov for det. Finn ut modellnavnet til hovedkortet, og last ned manualen. Den kan sikkert finnes ved et Google søk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...