Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Stoppe MSN i routeren


Anbefalte innlegg

Jeg deler trådløst nettverk med naboen. Routeren står hos meg. Hans datter sitter på MSN 24 timer i døgnet og lurer på om jeg kan får stoppet dette.

 

Kan jeg gjennom routerens brannmur stenge en eller annen port for MSN ?

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et google gav meg dette:

 

MSN Messenger communicates with the .NET Messenger service using either port 1863 for direct TCP connections or using HTTP using port 80. Network administrators can disable access to the .NET Messenger Services through their firewall:

 

1) Block outbound access to TCP port 1863.

 

2) Block HTTP access to messenger.hotmail.com.

 

3) Block HTTP access to webmessenger.msn.com if you also want to block access to MSN Web Messenger.

 

Men jeg har ikke testet dette ut, og det kan også være begrenset hvor avansert du kan stille routerens brannmur.

 

Men ett lite spørsmål, vet naboen din hvor seriøs denne handlingen er mot datteren? Å totalt blokkere en etter hvert veldig viktig kommunikasjonskanal for unge er litt mer seriøst enn den gamle "ingen TV før klokken 18" som dinosaurene brukte før i tiden. :tease:

Lenke til kommentar

Takk igjen

 

Forsåvidt enig med det siste, men når jenta sitter til langt utpå morrakvisten hver natt med dette kan jeg skjønne desperasjonen.

 

Mulig jeg velger HTTP filtreringen istedet. Hadde det vært en timer på dette i tillegg kunne jeg ha satt en stopper feks kl. 22 på kvelden.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...