Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

windows som router?


Anbefalte innlegg

jeg lurer enkelt og greit på hvordan jeg kan sette xp opp som en router. ved at jeg bruker kabel tilkobling som inn linje, altså internett, og den trådløse som ut linje, altså internett til de andre maskinene.

 

noen som vet om en grei måte å gjøre dette på eller om det er noen som vet om en guide jeg kan følge som forklarer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg lurer enkelt og greit på hvordan jeg kan sette xp opp som en router. ved at jeg bruker kabel tilkobling som inn linje, altså internett, og den trådløse som ut linje, altså internett til de andre maskinene.

 

noen som vet om en grei måte å gjøre dette på eller om det er noen som vet om en guide jeg kan følge som forklarer dette?

8276347[/snapback]

 

Svært liten vits i å bruke XP som en router, da er det like greit å bruke en router man får lett tilgjengelig på markedet eller bruke linux etc.

 

XP som router, vel du trenger en del nettverkskort blandt annet.

Lenke til kommentar

poenget er at jeg har en en bærbar som jeg gjerne vil sette opp som router/accesspoint mellom kabel og trådløst slik at jeg kan koble meg på trådløst via den i stede for å handle meg en router, det kommer til å være en midlertidig løsning inntil jeg får handlet meg en router

Lenke til kommentar

Det er en funksjon under Control panel\Add and Remove prg\Windows components\Network services\Rip listener som gjør at nettverkskortet ditt som fungerer som router.

Hvordan det vil fungere til ditt formål vet jeg ikke,har aldri testet det.

Du trenger bare å huke av Rip listner og innstallere så mener jeg resten nesten bare er Plug&Play.

Men det skal gi en router funksjon med den gammle routing protokollen RIP.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...