Patrick de Maar Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 (endret) Hei, Jeg har satt sammen "hoved"-deler, som består av: Gigabyte GA-965P-S3 C2D E6400 GeiL 667mhz RAM Sapphire X1950GT Ellers er det to samsung disker og en Enermax Liberty 400W PSU. Det som skjer er at når jeg starter så spinner kabinettviftene og skjermkortviften i 5 sekund, så slår de seg av i to sekund, så starter de igjen. Skal nevnes at DVD-brenneren(som også er samsung..) gjør det samme i takt med viftene, søtt ikke sant? CPUkjøleren som er koblet til hovedkortet starter ikke. Jeg antar at det må være hovedkortet som er DOA, men det merkelige er at om jeg kobler vekk 6pin til skjermkortet, starter skjermkortviften uansett. Jeg får ikke bilde på skjermen what so ever.. Hva er galt?| Endret 29. mars 2007 av PatrickM
Forumforumforum Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 men det merkelige er at om jeg kobler vekk 6pin til skjermkortet, starter skjermkortviften uansett. skjermkortet f¨år også strøm fra hovedkortet. Prøvd med en annen strømforsyning?
Patrick de Maar Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Skrevet 29. mars 2007 Jeg har ingen annen strømforsyning, men jeg tror ikke det er den som gjør det... det gamle systemet sto på helt til jeg koblet fra og satt inn det nye. Aldri hatt problemer med strømforsyningen, ikke er den gammel heller..
Pastafarian Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Husket 4 pin 12v?! Om ja, gå over alle kabler, prøv med minnebrikkene i andre spor, sjekk at det ikke er noen kontakt metall/metall. Et siste alternativ er alltids å bygge maskinen på nytt.
Patrick de Maar Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Skrevet 29. mars 2007 Jeg får heller feilsøke som du sier da.. kjedeligste jeg vet. Får vente til imorgen^^
Pastafarian Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Regner med du har sjekket det enkle jeg lista opp(4 pin 12v). Ellers så kan det kanskje hjelpe å resette bios. Gigabyte hk har en litt merkelig loop av restarter om noe er feil. Da maskinen prøver å fikse innstillingene ved å laste tidligere bioser eller sette default settings.
Patrick de Maar Skrevet 29. mars 2007 Forfatter Skrevet 29. mars 2007 Jeg hadde allerede dobbelt og trippeltsjekket ATX 12v, og det var riktig. Men jeg fant en kabel som var feil, nemmelig PWR_LED. Etter å ha koblet den ut(gadd ikke å koble den på riktig sted etterpå, er så knotete..) så kjørte maskinen uten å restarte, og CPUkjøleren startet. Men et problem har jeg fortsatt, og det er at jeg ikke får bilde på skjermen. Bruker VGA->DVI overgang, har prøvd i begge ingangene, og med to forskjellige overganger.
JegHarMangeRareSpørsmålJeg Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Jeg hadde allerede dobbelt og trippeltsjekket ATX 12v, og det var riktig. Men jeg fant en kabel som var feil, nemmelig PWR_LED. Etter å ha koblet den ut(gadd ikke å koble den på riktig sted etterpå, er så knotete..) så kjørte maskinen uten å restarte, og CPUkjøleren startet. Men et problem har jeg fortsatt, og det er at jeg ikke får bilde på skjermen. Bruker VGA->DVI overgang, har prøvd i begge ingangene, og med to forskjellige overganger. 8268416[/snapback] Heis! hadde så å si samme problem som du beskriver engang jeg bygde ny pc. pcen startet.. men inget bilde på skjerm. d visste seg at ram brikkene ikke sto riktig i sporene sine.
Patrick de Maar Skrevet 30. mars 2007 Forfatter Skrevet 30. mars 2007 Takker jaapden. =) Jeg sitter nå på den nye pcen, tusen takk for all hjelp(og alle innspill).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå