Gå til innhold

Hvordan få ram'n til å IKKE klokke seg(så mye)


Anbefalte innlegg

Jeg har søkt på litt rundt omkring, google og diskusjon.no osv. men jeg finner ikke ut av det... :blush: Jeg er ganske fersk klokker. :blush:

 

Har klokka min 3700+ til 2,6 Ghz. da takler ikke ram'n min mere. Men jeg har lest meg til at det går ann og stille på det xD... så er det noen der ute som orker å hjelpe meg. | Har nf4 | Ramen kobler ut på over 190 Mhz.

Takk for svar :) (om det kommer noen da) xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

 

Det pleier å bli mer ustabilt jo fler rammbrikker du har.

 

Med f.eks. DDR 400MHz ram. Kan ikke du regne med hastighet på 200MHz (x2=400MHz)

 

Viktige faktorer er kvalitet og om de tøler høye spenninger, slik kan man få veldig nærme den hastigheten de er oppgit for.

 

Du vet sikkert at minnedivideren må stilles ned ved øking av HKs FSB ...

Lenke til kommentar
Har skjekket bios. (har trykket på det meste xD )  så det går altså ikke ann :(  Men trodde det gikk... eller det må vell gå?

8268133[/snapback]

Det skal sannsynligvis ligge under noe greier , husker ikke og gidder ikke sjekke, på mitt ASUS M2N-E

 

Hvis du kan skrive litt mer nøyaktig hvilke deler du sitter med, HK og RAM

Endret av Stian_Pa
Lenke til kommentar

MSI K8N SLI-F AMD Socket 939 Motherboard MS-7185-020, nForce4 SLI, SLI Ready, SATA RAID, Dual DDR400, GB LAN. Retail box

 

RAM: Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz Value CL2.5 5nS 2.55-2.95V Dual Channel x2

 

Altså, jeg bruker alle ram plassene :p

 

Bios:Phoenix Versjon 6,00 PG

Lenke til kommentar
MSI K8N SLI-F AMD Socket 939 Motherboard MS-7185-020, nForce4 SLI, SLI Ready, SATA RAID, Dual DDR400, GB LAN. Retail box

 

RAM: Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz Value CL2.5 5nS 2.55-2.95V Dual Channel  x2   

 

Altså, jeg bruker alle ram plassene :p

 

Bios:Phoenix Versjon 6,00 PG

8268291[/snapback]

 

Greit, jeg har ikke prøvd en MSI bios så jeg aner 0 og niks hvor den kan være, men rammen du har skal klare 400 MHz , kan du få endra volten på rammen? post et bilde av CPU-z med ram delen oppe her sånn. mulig du må ha slakkere timings for å få rammen til å kjøre raskere. post et bilde av CPU-z

Endret av Stian_Pa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...