Gå til innhold

Linux Ubuntu - Boot problem.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg bestemte meg for noen dager siden at jeg skulle prøve å bruke Linux ubuntu, så jeg lastet det ned, og installerte det. Den første dagen gikk alt greit og fint, men når jeg skulle slå på maskinen min dager etterpå, kom jeg ikke langt. Jeg fikk en lumsk feilbeskjed om at "Graphic X" ikke kunne loades fordi den ikke hadd funnet en skjerm eller noe sånt. Sto også noe om at jeg skulle configurere ett eller annet på nytt, for så å restarte (har bilder av feilbeskjedene, se nederst)

 

Jeg har tatt bilde av feilbeskjedene, så at det kanskje blir lettere for folk med peiling på Linux Ubuntu, å kanskje vite hva jeg må gjøre.

 

Bilder:

 

dsc00278qh5.th.jpg

dsc00280ox8.th.jpg

dsc00281sm1.th.jpg

 

Kvaliteten på bildene vil nok ikke være knall, siden de er tatt me kamera mot pc skjermen.

Endret av Thorsø
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg så noob som man kan få blitt når det gjelder Linux, så jeg kan sikkert ikke hjelpe deg med problemet, men jeg tror at når du får opp det skjermbildet som du har nederst, så bør du bruke piltastene og bla deg lenger ned.

 

Der står det sikkert en feilmelding som de som faktisk har peiling kan bruke for å hjelpe deg.

 

Hvis ikke kan du kanskje post'e /var/log/Xorg.0.log filen ?

 

Marvin

Lenke til kommentar
Nå er jeg så noob som man kan få blitt når det gjelder Linux, så jeg kan sikkert ikke hjelpe deg med problemet, men jeg tror at når du får opp det skjermbildet som du har nederst, så bør du bruke piltastene og bla deg lenger ned.

 

Der står det sikkert en feilmelding som de som faktisk har peiling kan bruke for å hjelpe deg.

 

Hvis ikke kan du kanskje post'e /var/log/Xorg.0.log filen ?

 

Marvin

8263674[/snapback]

Stemmer det, man kan rulle nedover teksten og se etter (WW) og spesiellt (EE), men normalt sett skal Ubuntu være smart nok til å sette dette opp automatisk, så prøv først det jeg nevnte over. Og hvis det ikke funker, er dette det neste du bør gjøre.

Endret av LessThanJake
Lenke til kommentar
Når du kommer til der du kan skrive komandoer, kan du prøve å skrive disse to:

 

sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

sudo /etc/init.d/gdm restart

8263671[/snapback]

 

De to funka bra, da fikk jeg velge skjermkort driver og sette resolution, og da fikk jeg til å logge inn. Tusen takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...