Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til FTP-server


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nå i lang tid prøvd å fått satt opp en ftpserver. Det som irriterer meg noe vanvittig er at dette har funket før, og skjønner ikke hvorfor dette ikke skal funke nå. Jeg har valgt auto-ip og port 21 i RaidenFTPD, og har også åpnet port 21 i routeren etter guider fra online.no, men det funker fremdeles ikke. Jeg har også sjekka litt på IRC, og de sier der at jeg må sette modemet i bridge-modus. Dette har jeg også prøvd, og da røyk hele nettet til helvete.

 

Noen som har tips til hva mer jeg kan gjøre? Er VANVITTIG irriterende, og jeg vil helst ha hjelp så snart som mulig. Og ikke kom med noe justfuckinggoogleit.com dritt, jeg har søkt og spurt veldig mye og håper noen her har svaret på det. Jeg vil også legge til at jeg har generelt lite peiling på dette.

 

På forhånd takk

 

agrsiv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først..

 

Virker FTP'en om du tester lokalt?

 

Bridged mode er lurt smartest om du har en router "bak" telenor boksen.

Kan du si litt hvordan nettet ditt er med tanke på router(e)?

 

Har to routere i bruk så må du enten ungå dette, eller sette riktig NAT 2 ganger.

 

Og jeg antar jo at du bruker riktig ekstern IP når du tester.

(http://whatsmyip.org/)

NB det er heller ikke alle routere som støtter å koble seg opp mot seg selv eksternt, om du skjønner... (du sitter bak en router og skriver inn den WAN ip'en, dette går blant annet ikke på noen zyxel routere)

 

Da må du enten prøver fra en annen linje eller be noen på forumet teste FTPen din, eller noe annet smart.

Endret av SuperFly
Lenke til kommentar

Først..

 

Virker FTP'en om du tester lokalt?

 

Niks, har prøvd, men den funker ikke. har også fått andre folk til å prøve den.

 

Bridged mode er lurt smartest om du har en router "bak" telenor boksen.

Kan du si litt hvordan nettet ditt er med tanke på router(e)?

 

Har to routere i bruk så må du enten ungå dette, eller sette riktig NAT 2 ganger.

 

Og jeg antar jo at du bruker riktig ekstern IP når du tester.

NB det er heller ikke alle routere som støtter å koble seg opp mot seg selv eksternt, om du skjønner... (du sitter bak en router og skriver inn den WAN ip'en, dette går blant annet ikke på noen zyxel routere)

 

Jeg har det slik at jeg har meg -> en belkin router -> modem, topcom xplorer 871. Er dette greit? Ja, jeg regner jo med at jeg bruker riktig ekstern ip, jeg bruker ip'en som står her i RaidenFTPD:

 

ftpae3.jpg (Kan det evt være noe som er feil her?)

 

så jeg skriver altså ftp://upload:[email protected]:21, men det funker ikke.

 

Edit: når jeg går på whatsmyip får jeg 85.167.72.80. wtf?

Endret av agrsiv
Lenke til kommentar

Merkelig at ftpen sier annen ip.. kansje det er en gammel. etter du har skrudd av og på modemet?...

 

Det er i alfall den som sjekkes sist som gjelder.. atlså whats my ip akkurat nå da.

 

Men få den til å koble seg på loalt først.. har du 2 maskiner?

altså koble til 10.0.0.166.

Lenke til kommentar

Ok. Dette var tydeligvis bare idiotisk av meg og ikke tenke på dette, men jeg takker for hjelpen. Men nå kommer enda et problem, og det er at hvordan konfigurerer jeg den riktig? Det står her at jeg ikke har valgt root, men jeg har jo det, og det er c:/upload!, men altså?:p

Lenke til kommentar
har skrudd av firewalls.

 

Du må åpne port 21 på Windows firewall selv om den er skrudd av av en eller annen grunn.

Det skal holde å legge til port 21.

Har jeg hørt men ikke testet :hmm:

 

Hvis du åpner denne C:\WINDOWS\system32\drivers\etc og åpner i Notepad så ser hvilke porter som er åpnet i Windows(ikke ruter).

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Glem det nå, jeg har fiksa serveren. Eller, jeg dro inn på whatsmyip, og der fikk jeg en annen ip enn den jeg hadde brukt i Raiden, og satt inn den så reagerte iallefall FlashFXP på serveren. Men nå får jeg opp list error fordi jeg ikke klarer å velge root i Raiden, noe som er jævlig merkelig, siden det var det første jeg gjorde når jeg satt opp min første server.

 

Det er vel ikke noen som har en VFS fil som funker? For det funker vel å bare legge inn en som er ferdig konfigurert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...