Gå til innhold

Skal jeg fargekorrigere bildet ditt?


Anbefalte innlegg

Jeg jobber for tiden som en grafiker på et trykkeri og for nå tiden har vi svær lite oppdrag å utføre. Så problemet mitt er at jeg må tilbringe tiden på jobben uten å ha noe å gjøre. Det er heller ikke mye interessant å ta bilder her på jobben.

 

Siden Macen min har Photoshop, tenkte jeg at jeg kunne øve med fargekorrigering, så hvis noen her ønsker å få bildet sitt fargekorrigert, hjelper jeg gjerne til. Jeg skal ikke stjele bildet eller heve at jeg har tatt bildet selv, hvis det er noen her som bekymrer seg for det.

 

Min "CV":

http://www.trianglestudio.net/foto/mel_sincity.jpg

http://www.trianglestudio.net/foto/mel_haakon.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

melwasul, jeg synes du fikk fine farger på bildet. Bildet ble endel skarpere også. Men klokken ble litt for lys, og jeg som hadde brukt tid på å få den slik. Den var i utgangspunktet overeksponert.

 

cycorax, skjønner tankegangen din med perspektivet. Men litt av hensikten med å ta bildet slik var jo for at bygget skal føles høyt ut. Versjonen din så mer ut som et legobygg men en oval klokke. Men det er min mening da :)

 

Ellers så må gjerne fler folk prøve seg på bildet, kan også legge ut Raw fila hvis det er interresant. Moro å se hva andre kan gjøre i PhotoShop :)

 

Arvid

Lenke til kommentar

 

cycorax, skjønner tankegangen din med perspektivet. Men litt av hensikten med å ta bildet slik var jo for at bygget skal føles høyt ut. Versjonen din så mer ut som et legobygg men en oval klokke. Men det er min mening da  :)

 

Ellers så må gjerne fler folk prøve seg på bildet, kan også legge ut Raw fila hvis det er interresant. Moro å se hva andre kan gjøre i PhotoShop :)

 

Arvid

8256543[/snapback]

 

ER forsåvidt enig i det at klokken var oval....en 3 minutters sak på jobb, ville selvfølgelig gitt det mer tid om jeg skule editere...

VI er sikkert uenige om utgangspunktet, jeg foretrekker proposisjonene ser mer naturlige ut, men det er altid slik at det en foretrekker ikke gir samme mening for andre... :-)

 

Hvor er bildet tatt?

Lenke til kommentar

Nå har jeg oppdatert bildet. Samme link som før:

http://www.trianglestudio.net/disk/9681.jpg

 

 

melwasul: Du har to gule firkanter på spirene, jeg vet ikke om det er meningen, men jeg synes hvertfall det var forstyrrende.

 

Det kan jeg ikke se på skjermen til jobben. (Bruker Macs CRT-skjerm nå). Men jeg håper at gule firkantene er borte nå? Ellers skal jeg undersøke det når jeg er hjemme.

 

edit:

Men klokken ble litt for lys, og jeg som hadde brukt tid på å få den slik. Den var i utgangspunktet overeksponert.

 

Hehe, beklager, vet at jeg bare skulle fargekorrigere, ikke endre. Jeg bare likte at den "gløder", men gløden er borte nå ;)

Endret av melwasul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...