Gå til innhold

må kjøpe med ny psu trenger litt hjelp?


Anbefalte innlegg

viften på min 580w bezerk psu har blitt ødelagt og lager en iriterende lyd som bråker noe helt forferdelig.

 

så jeg har bestemt meg for og kjøpe ny psu.så det står mellom Thermaltake Toughpower 850W og den mindre 750w fra Thermaltake.

 

hvor stor psu trenger jeg?.

har tenkt og kjøpe meg et highend dx10 kort rundt sommern så er det greit og vite at jeg har nok strøm.

 

en annen ting er at jeg har lest at ati r600 kommer til og ha 1stk 8 pin pci-e kontakt og en 6 pin kontakt.går det ant og kjøre feks en r600 på en psu som bare har 6pin kontaker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si hvor mye du trenger, men en Corsair HX620W ser da høvelig bra ut. Kan ikke tenke meg at den ikke klarer å levere til et high end DX10 kort.

Angående kabel er jeg usikker, men Corsair er modulær og det skulle vel være mulig å skaffe en kabel om en absolutt må ha, noe jeg tviler på.

 

Tør påstå at Corsair PSUn er hakket bedre enn mist 600 både når det kommer til støy og ytelse. Prisen er også lavere da en må kjøpe kabler til misten

Lenke til kommentar
Gå til denne siden, så kan du regne ut hvor mye W du trenger ;)

 

http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp

8250810[/snapback]

Det er nok ikke så enkelt. Jeg har sett flere personer få helt urealistiske "krav" etter å ha brukt den. Et nyttig verktøy hvis du har god peiling fra før, hvis ikke kan den være mer til forvirring enn veiledning. Et av problemene er nok at folk flest ikke vet at det er nesten umulig å komme i nærheten av 100% på alle komponentene samtidig. Et annet problem er at det er viktigere å se på 12V enn total effekt.

Lenke til kommentar

Watt betyr ikke så mye. Sjekk heller at det er tilstrekkelig ampére på 12V. En av de mest sultne av de nye kortene er varslet å spise hele 270W. 270W / 12V = 22,5A. Du trenger altså for den ene utgaven av X2800 minst 22,5A på en av 12V railene.

 

Et annet X2800 kort er varslet å trekke inntil 240W, altså 20 ampére på en enkelt rail.

 

Imidlertid har ikke denne tidlige informasjonen sagt noe om denne watt forbruken er kun på 12V, eller om den også forsyner seg med f.eks. 5V.

 

Hvor vidt spesifikasjonsinformasjonen stemmer er noe helt annet, så les og bedøm selv: X-bit labs artikkel

Endret av Derskol
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Thermaltake 850 klarer fint 30A på to av 12V kablene, i motsetning til 750w som kun leverer 16A..så der har du vel også svaret på at du bør gå for 850w.

Ellers er det en knallpsu du har valgt, toppkarakterer i alle tester og mer enn nok krefter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...