Gå til innhold

GPU og PSU (X1950Pro)


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal kjøpe et Sapphire x1950Pro og ifølge hw's test må man ha 30A på tolvvoltern.

(http://www.hardware.no/tester/skjermkort/sapphire_radeon_x1650_xt_og_x1950_pro/37166/2)

 

Når jeg da som en n00b skal lete etter en PSU, så går de jo ikke mer enn 24A. Er det jeg som ikke kan lese av tabellene? Skal noe legges sammen for å få totalen på 30A?

Hjelp :ohmy: Eneste jeg har funnet som er bra nok er jo PSU til maaaase tusen

 

 

 

:cool: hjelp meg :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
600W MIST PSU skal nok dra det skjermkortet passe bra  :fun:

 

Har selv et X1800XT skjermkort som å trekker en del ifra PSU. Jeg bruker HyperX 580W og den klarer skjermkortet fint

8249078[/snapback]

:ermm:

 

Mist 600W skal nok dra TO slike skjermkort passe bra, med strømsulten CPU og 4-5 disker attpåtil.

 

 

Brukernavn,

På nyere PSUer står det oppgitt flere 12V-linjer: 12V1, 12V2...

 

Med ca. 15A på hver bør du være mer enn godt dekket. (edit) Anbefalingen på 30A har veldig stor sikkerhetsmargin for resten av maskinen. I virkeligheten trekker vel kortet mindre enn 10A.

 

Forøvrig kan du ignorere total effekt (Watt), det er 12V som virkelig teller.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
600W MIST PSU skal nok dra det skjermkortet passe bra  :fun:

 

Har selv et X1800XT skjermkort som å trekker en del ifra PSU. Jeg bruker HyperX 580W og den klarer skjermkortet fint

8249078[/snapback]

:ermm:

 

Mist 600W skal nok dra TO slike skjermkort passe bra, med strømsulten CPU og 4-5 disker attpåtil.

 

 

Brukernavn,

På nyere PSUer står det oppgitt flere 12V-linjer: 12V1, 12V2...

 

Med ca. 15A på hver bør du være mer enn godt dekket. (edit) Anbefalingen på 30A har veldig stor sikkerhetsmargin for resten av maskinen. I virkeligheten trekker vel kortet mindre enn 10A.

 

Forøvrig kan du ignorere total effekt (Watt), det er 12V som virkelig teller.

8249426[/snapback]

 

 

 

Takk for svar :!:

 

Ser ut til at min gamle 400W NorthQ kanskje blir litt for liten.

Skal bygge micro-atx med en hd og Intel core duo 6300. Trodde ikke et sånt middelklassekort skulle sluke så mye. Stakkard dere med doble 3000kr-kort :D

Lenke til kommentar
Ser ut til at min gamle 400W NorthQ kanskje blir litt for liten.

Skal bygge micro-atx med en hd og Intel core duo 6300.

8251914[/snapback]

Det skal gå helt fint. Du kan gjerne overklokke også.

8252302[/snapback]

 

 

Gå fint å bruke 400W min mente du, eller 600W? Blir en Samsung hd, Asus micro-atx, 2gig Gale minne og Sapphire kortet da. Og vel to 12cm vifter håper jeg :) Han i hw-testen sa 450W eller noe. 400 wattern min kjøpte jeg nettop fordi pcen slo seg av når den fikk litt grafikk å håndtere :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...