Gå til innhold

Nvidia GeForce 7950 GX2,kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var toppkortet i en periode i 2006. Derav "butikkprisen" som nok ikke er like oppdatert lenger (toppkortet nå er som kjent 8800gtx).

 

Dessverre er kortet ikke lenger så fremtidsrettet p.g.a. manglende støtte for dx10 og er i prisklassen over 2000 ikke lenger et like bra kjøp. SLI oppsette begrenser full hardwarestøtte til de spille som støtter dette, kortet blir meget varmt ved full load og trekker mye strøm fra PSU'en.

 

Jeg vil tippe at reel pris kontra ytelse bør tilsi at kortet bør prises mellom 1500 og 2000 på bruktmarkedet (jeg har sett 8800gts selges på bruktmarkedet rundt 2000 og vil da sannsynligvis være et bedre kjøp).

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Hmm, men må man ikke ha Vista for å bruke DirectX10?

Er usikker på om jeg skal ha Vista eller ikke..

 

Tror du/dere at Vista vil være noe man må ha for å spille nyere spill som kommer?

8245132[/snapback]

Ja det vil jeg tro. men dette er uansett ikke en realitet før om 1-2år..

Lenke til kommentar

Jo, det skal være implementert DX10 i Vista fra starten av, men det er jo knapt et eneste spill ute med støtte for det. Og de fleste spill vil sikkert virke helt fint uten DX10-støtte også de neste 2 årene. Om du heller ikke har planer om å oppgradere til Vista med det første er et GX2 til 2.000 kr ikke noe dumt kjøp. Det har ytelse som et 8800GTX/GTS (noe midt mellom, avhengig av spill), og drar ikke så mye strøm som GTX'en selv om det er dobbelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...