Gå til innhold

Etterbehandlingsanalyse. Hva gjør han?


Anbefalte innlegg

Jeg har latt meg fascinere og inspirere av Tristan Cambell sin photoblog: http://www.absolutelynothing.co.uk/

 

Foruten å være en svært dyktig fotograf, samt og ha fantastiske omgivelser å boltre seg på, er han også skikkelig dyktig på å etterbehandle bildene sine slik at de får et helt spesielt særpreg.

 

Er det noen som klarer å se/analysere hva slags ettebehandlingsteknikker han bruker? Det er et eller annet med fargene.....som jeg ikke helt klarer å sette fingen på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si noe konkret, det var jo endel forskjellig her da, men man kan jo peke på det en tydelig ser.

Fellestrekkene er at de er relativt lite fargemettet, noen nesten svart hvitt, mye vignettering og har ett høyt dynamisk omfang. De fleste fremstår som ganske dystre.

Akkurat hvordan det gjøres er vanskelig å si, kanskje HDR med lav saturering og litt mørke nivåer?

Lenke til kommentar

Gjetter på enten bruk av graderte gråfiltre, eller hdr og lignende teknikker. Han er også tilstede på rett tidspunkt når lyset er fantastisk, det er lett å se.

Han er hvertfall ganske subtil med det han gjør, noe som er positivt. Det skriker ikke hdr av bildene, men jeg tror det kan være noe sånt på mange av bildene.

Lenke til kommentar

Han Tristan Cambell var utrolig dyktig, ikke bare var bare motivene hans utrolig bra, men for en etterbehandling. Hver så snill, ingen som kan komme opp med en tutorial eller lignende (veit at det bare vil gi 10% av den effekten han har) men hadde vært meget gøy å lært seg en slik teknikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...