Gå til innhold

Feil på Nokia N73


Anbefalte innlegg

Jeg har en Nokia N73 som jeg fikk til jul, men jeg lurer på om det er softwaren som er prob. eller om det er mobilen! Når jeg får innkomne samtaler, så slokner skjermen og telefonen henger seg opp. Det skjer nesten hver gang :(

Når jeg holder på med noe, kan være som å skrive sms eller å spille, så klikker skjermen, og den må skrus av før den funker. Det skjer også at den ikke vil åpne meny, galleri eller andre ting. Og slik som å sende en sms kan ta mange minutter, den henger seg opp når jeg sender den, og etter(rekord:)2min kommer jeg ut til meldinger, og da sender den fra telefon.

Den er også unormalt treg. En i klassen min har lik mobil, men min er tre ganger som hannes.

Har fått beskjed om jeg kan oppgradere softwaren gratis på nettet, men lurte på om det ikke var det som var problemet. Hvor mange ganger må den på reperasjon før jeg kan kreve ny mobil, og er det slik at jeg kan heve kjøpet og få refundert pengene? Har ikke lyst til å ha denne mobilen lenger nå, så er det noen mulighet at jeg kan be om ny mobil i samme prisklasse hvis probleme fortsetter etter en reperasjon?....

 

Takk....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være en ide å vente mer enn 20 min før du bumper tråden...

 

Tror du burde sende telefonen inn på service med den feilforklaringen du har gitt oss.

 

Forhandler har rett til å utføre 2 avhjelpsforsøk på samme type feil. Oppstår feilen en 3.gang har forhandler rett til å sende telefonen inn til service for å konstantere at det er samme feil. Da har du krav til heving/omlevering til nytt produkt.

 

Er det forskjellige feil hver gang så kan du i teorien måtte sende telefonen inn til service i det uendelige.

 

Servicetiden er normalt fra 2-5 uker avhengig av arbeidsmengde hos verksted. Tar det lengre tid enn det begynner det å bli vesentlig lang tid på service og du kan kreve heving av kjøpet pga lang servicetid.

Endret av Loko
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er det ingen andre som vet noe?

8241334[/snapback]

 

Du nevner at den er treg på å sende meldinger. Nokia har lagt ut et program kalt SMS Accelerator som skal fungere som en patch på dette problemet.

 

Det er også lurt å slå av f.eks. 3d toner (eget ikon / snarvei) og at den skal "snakke" og si navnet på vedkommende som ringer deg. Dette gjøres under hver enkel profil (Valg nr. 4).

 

Dernest bør du lagre mest mulig over på et minnekort slik at selve telefonminnet blir brukt til minst mulig (denne er delt og kontakter, talekommandoer blir lagret her.)

Dette fordi når d: ikke strekker til vil telefonen bruke c: (telefonminnet) som ekstra swapdisk.

 

Logg kan settes ned til færre antall dager, optimalt er 1 dag, men 10 dager også er greit.

 

Etter å ha surfet på nett med mobilen sørg for å tømme cache og cookies.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...