Thoz Skrevet 25. mars 2007 Skrevet 25. mars 2007 Hei. Jeg er fra Oslo, men har veldig lyst til å studere jus i Bergen. Jeg kommer nok inn i Oslo også, men har lyst til å komme meg litt vekk. Jeg har imidlertid lest et sted at mange arbeidsgivere ser lysere på kandidater utdannet ved universitetet i Oslo enn Bergen og Tromsø. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?
studjur Skrevet 25. mars 2007 Skrevet 25. mars 2007 Hei. Jeg er fra Oslo, men har veldig lyst til å studere jus i Bergen. Jeg kommer nok inn i Oslo også, men har lyst til å komme meg litt vekk. Jeg har imidlertid lest et sted at mange arbeidsgivere ser lysere på kandidater utdannet ved universitetet i Oslo enn Bergen og Tromsø. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette? 8236934[/snapback] Det juridiske fakultet i Bergen har endret studieopplegget sitt for en del år tilbake. Det har nå vist seg at de første kandidatene etter den nye reformen er svært ettertraktet på jobbmarkedet. Dette synes å være et svært godt tegn. Det samme gjelder tilbakemeldingene fra ulike arbeidsgivere i forhold til det nye studieopplegget. Det som gjør at studiet i Bergen etter mitt syn må være bedre enn i Oslo, er at det i Bergen brukes utrolig mye mer ressurser enn i Oslo for å bedre den juridiske forståelsen, argumentasjonsevnen og språket hos hver enkelt student. I Bergen er det ukentlige innleveringer som skal bli utdypende kommentert, det er mer vekt på fremføringer, det er ukentlige arbeidsgrupper og storgrupper og så videre. Jusstudiet i Bergen fikk også utdanningsprisen i 2004 for dette nye opplegget: http://www.jur.uib.no/studier/Kvalitetsref...informasjon.htm Derfor: Kom deg til Bergen. Ikke bare av faglige grunner, men fremfor alt må det være lov å påpeke at det sosiale miljøet er helt unikt. Det er et intimt (alle er samlet i samme bygg), sentrumsnært, levende og motiverende studentmiljø.
Snublefot Skrevet 25. mars 2007 Skrevet 25. mars 2007 Søsteren min går på Jus i Bergen og ut i fra det hun har sagt så er det et veldig godt miljø der både faglig og sosialt.
Jon4s Skrevet 27. mars 2007 Skrevet 27. mars 2007 Lykke til:) Dette er noe jeg selv har hatt lyst til å studere veldig lenge, så jeg lurer på om man må være nærmest genierklært for å kunne komme inn i Bergen? Mvh.
Plomma2 Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Lykke til:) Dette er noe jeg selv har hatt lyst til å studere veldig lenge, så jeg lurer på om man må være nærmest genierklært for å kunne komme inn i Bergen? Mvh. 8252600[/snapback] Snittet var vel rundt 5,4 i 2006 hvis jeg ikke tar feil.
Thoz Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Skrevet 28. mars 2007 52,4 poeng i primærvitnemålskvoten og rundt 54 i den andre( med diverse tilleggspoeng) om jeg ikke tar helt feil. Inntakskravene er med andre ord ganske overkommelige, særlig hvis man har vært litt klok i fagsammensetningen på vgs..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå