Gå til innhold

Hva har skjedd med Firefox


Anbefalte innlegg

Hei

Har brukt Firefox i snart to år uten problemer, men når jeg åpna den i dag var startsida mi og bokmerkene borte. Startsida fant jeg jo fort igjen men bokmerkene var borte for godt. Ikonene var skifta til store og de fleste forsvunnet.

Samme hvor mange ganger jeg "tilpasser" verktøylinja med skrift og små ikoner + en del tilleggsikoner (skriv ut, bokmerker osv) Når jeg starter firefox på nytt viser den store ikoner og dem jeg la til er borte. Borte er også sidestolpen og bokmerkene.

Hvordan skal jeg få den til sånn som den var før, har reinnstalert to ganger.

oddivato

Endret av oddivato
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest på mozilla sitt forum at dette oftest skyldes en korrupt localstore.rdf. Eventuelt kan det være at den bruker en annen profil, men den har vel ikke gitt en feilmelding om at profilen er i bruk og startet et lite vindu med profile-manager?

 

For å slette localstore.rdf:

Lukk Firefox

start - kjør - %appdata%

Finn mozilla- firefox - <din profilmappe> (som antakelig heter noe med xxxx.default).

Finn localstore.rdf og slett den.

Start Firefox.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Jeg har lest på mozilla sitt forum at dette oftest skyldes en korrupt localstore.rdf. Eventuelt kan det være at den bruker en annen profil, men den har vel ikke gitt en feilmelding om at profilen er i bruk og startet et lite vindu med profile-manager?

 

For å slette localstore.rdf:

Lukk Firefox

start - kjør - %appdata&

Finn mozilla- firefox - <din profilmappe> (som antakelig heter noe med xxxx.default.

Finn localstore.rdf og slett den.

Start Firefox.

8236050[/snapback]

 

Liten tastefeil, det skal være %appdata%

 

:)

Endret av MacGyver007
Lenke til kommentar

Jeg vet at det er mulig å få bokmerkene tilbake.

Husker ikke hvordan man gjør det.(har ikke behov for det siden jeg har funnet en bedre løsning for meg selv )

 

Jeg kan iallefall råde deg til å laste ned foxmark

Skulle du miste bokmerkene i fremtiden , så er det bare å besøke kontoen og laste ned bokmerkene på nytt.

 

Kan også evt prøve delicious.us

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...