Gå til innhold

Bluescreens og dumping av minne


Anbefalte innlegg

Hei.. la inn windows vista ultimate 64 bit her i går. Hadde litt startproblemer, men etter en reinstall fungerer det greit, det eneste er at jeg får mange bluescreens til alle tider og uten forvarsel. Der det står dumping av fysisk minne. Så går det en counter fra 0 til 100, for så å restarte. Sjekka litt rundt, og det ser ut som om den lagrer feilene i en memory.dmp i systemroot. Har ikke fått åpnet den fila på noen måte, så jeg vet ikke hva som står i feilmeldingen.

 

Er det noen som har noe tips til hvordan jeg kan få løst problemet? Det er meget irriterende, og jeg har nok skrevet samme avsnittet på gymprosjektet mitt 4 ganger nå =/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sendte inn rapport til windows om problemet (den messageboksen som kommer etter et krasj) og dette fikk jeg som svar.

 

Problem caused by Device Driver

 

You received this message because a device driver installed on your computer caused the Windows operating system to stop unexpectedly. This type of error is referred to as a "stop error." A stop error requires you to restart your computer.

 

More information

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Problem report summary

 

Problem type

Windows stop error (a message appears on a blue screen with error code information)

 

Solution available?

No

 

What does this problem mean?

Windows has encountered a problem it cannot recover from and it needs to be restarted

 

Cause

Unknown

 

Computer symptoms

A message appears on a blue screen with error code information (for example: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)

 

Additional steps for you to take

Please continue to send problem reports so analysts at Microsoft can study and try to correct the problem as quickly as possible

 

 

GG windows!

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Nøyaktig samme problem som jeg har.

 

Er jeg i windows så kan den kræsje iløpet av 1 min eller 10 timer. Mens i spill skjer det som oftest innen en time, noen ganger før. Da får jeg blåskjerm som du beskriver, men er jeg i windows bare resetter den tverdt. Måtte reparere vista 64 en gang pga dette.

 

Utrolig irriterende.

 

Funnet ut hva det kan være? jeg har poweriso, og alcohol120 installert ja...?!

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har hatt store problemer med nvidia skjermdrivere i vista som høres ut som noe av det samme som det dere sliter med..

jeg fikk først en melding på skjermen om at skjermdriver (nvlddmkm) sluttet å virke å kort tid etter fikk jeg blåskjerm.

jag hadde da 4 GB minne men etter mye feilsøking å banning frem og tilbake fant jeg ut at med 3 eller mindre ram brikker virket det helt fint.

har ikke hatt noe problemer ennå i hvertfall..

ikke sikkert det hjelper for dere men det er verdt å prøve for å slippe plagsomme problemer..

lykke til i alle fall..

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har hatt store problemer med nvidia skjermdrivere i vista som høres ut som noe av det samme som det dere sliter med..

jeg fikk først en melding på skjermen om at skjermdriver (nvlddmkm) sluttet å virke å kort tid etter fikk jeg blåskjerm.

jag hadde da 4 GB minne men etter mye feilsøking å banning frem og tilbake fant jeg ut at med 3 eller mindre ram brikker virket det helt fint.

har ikke hatt noe problemer ennå i hvertfall..

ikke sikkert det hjelper for dere men det er verdt å prøve for å slippe plagsomme problemer..

lykke til i alle fall..

 

Får melding liggnende du beskriver, men den kommer når det passer den uavhenig av om jeg har i 3 eller 4 gb ram. Skjønner absolutt ingenting av dette. Antar det er en eller annen driver eller program som ikke tåler trynet på noe annet eller vista selv, og når de møtes, kræsjer pcen øyeblikkelig. Blåskjerm i spill eller når noe skjer, og kun øyeblikkelig boot ellers.

 

Utrolig irriterende!

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker.. Åssen finner jeg ut av det?

Står det på skjermen når det kommer opp?

 

 

ja det skal stå øverst på skjermen når du får blåskjerm.

i mitt tilfelle så står det noe om at den har prøvd å resette skjermdrivern,

men jeg har ikke hatt noe problemer med det etter at jeg tok ut en minnebrikke..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

JEg får blåskjerm hele tiden, inntil jeg går ned til 2gig minne. Da stopper den å komme, men pcen blir så klart mye tregere. hva i "#¤%# kan det være. Og det ser ikke ut til å spille noen rolle HVILKE av ram brikkene som er inne OCR tror jeg merket er.. en som var på tilbud hos Netshop.. har allerede byttet et sett, uten at det hjalp noe. Begynner å lure på om det er noe komp problemer mellom minnet og HK eller Vista eller alle 3. Den takler bare ikke mere enn 2 gig... da blir det bluescreen litt ut i et spill eller bruk av pcen.

 

Har oppdatert vista til alt siste. Tror jeg har siste bios også.

 

WTF er dette. Har hatt rammen i 2 mnd... spørs om jeg kan heve kjøpet... men dette funker jo bare ikke for meg. OCR eller den ram produsenten het skal jeg hvertfall aldri ha mere!!!

Lenke til kommentar
JEg får blåskjerm hele tiden, inntil jeg går ned til 2gig minne. Da stopper den å komme, men pcen blir så klart mye tregere. hva i "#¤%# kan det være. Og det ser ikke ut til å spille noen rolle HVILKE av ram brikkene som er inne OCR tror jeg merket er.. en som var på tilbud hos Netshop.. har allerede byttet et sett, uten at det hjalp noe. Begynner å lure på om det er noe komp problemer mellom minnet og HK eller Vista eller alle 3. Den takler bare ikke mere enn 2 gig... da blir det bluescreen litt ut i et spill eller bruk av pcen.

 

Har oppdatert vista til alt siste. Tror jeg har siste bios også.

 

WTF er dette. Har hatt rammen i 2 mnd... spørs om jeg kan heve kjøpet... men dette funker jo bare ikke for meg. OCR eller den ram produsenten het skal jeg hvertfall aldri ha mere!!!

 

 

det jeg har kommet frem til er at det ikke er noe galt med hardware i og med at alt funker fint i windows xp.

men jeg har lest rundt på forumer fra hele verden å det som stadig dukker opp igjen og igjen er jo at nvidia ikke har klart å lage drivere som er 100% kompatibel med vista.

en annen ting som dukker opp er at nvidia sliter med å få driverne til å samarbeide med 4 kjerners prosessorer.

jeg har prøvd med en 3,4 GHz enkel kjerne cpu men jeg prøvde den ikke lenge nok til å ha fått noen erfaring med akkurat dette.

men av en eller annen merkelig grunn så hjelper det da å kjøre med mindre ram.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ogsaa gjentatte blue screens i MoH Airborne. Trodde foerst jeg hadde klokka lott for hardt til 3.6 saa satte ned til 3.4. Fikk fremdeles blue screen men ikke saa ofte. Saa plutselig sa windows til meg at de hadde noen fix som jeg maatte downloade...bl a var en av filene en intel chipset driver som jeg lastet ned aa installerte. Siden det (kun faa dager) har jeg ikke hatt blue screen. Naa skal det ogsaa sies at jeg er ferdig med Airborne og naa spiller Stranglehold som foroevrig er meeeget skuffende.

Til info saa har ogsaa jeg kun hatt blue screen i spill. Har ikke alcohol men kjoerer et virtuelt dvd drev.

Lenke til kommentar

Veit ikkje om dette hjelper med det første du bør gjerde med ein gang du har lagt inn Vista er og gå rett til Windows update og laste ned alle oppdateringane (veldig viktig) so bør du laste ned alle dei nyaste drivrane i frå produsente sine sider (eventuelt laste ned beta versjon av drivraen). Der ette legge inn anti-virus program. Last ned eit program som heiter CCleaner den rydder opp i register ditt og fikser ein del små feil so kansje det kan hjelpe. Nyaste versjonen av programa du bruker og kan hjelpe, laste ned den nyaste patchen til spele og, viss du spiller eit gammelt spel som egentlig ikkje har støtte får vista kan det kansje hjelpe og sette det i "Windows XP" kompatibilitetsmodus (Det gjer du ved og gå inn på egenskaper på fila, snarvei eller .exe).

 

Kva type HW har du? Noke spesielt du gjere på PC-en før det går i blåskjerm?

Endret av Neddo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...