Gå til innhold

compaq evo n1020v


vingtor

Anbefalte innlegg

Har kikka litt etter ein bærbar, trur eg ender opp med ein compaq kanskje..

 

kikka på nevnte modell med 1.8 P4 m.

 

Men to ting, skjermkortet er det ræva, har hørt litt om at det kanksje er det..

Ein anna sak er at eg har hørt litt om at 15" skjerm og kun XGA (1024*768) ikkje er så ideelt.

 

Nokon som har nokon synspunkt på det?

 

Vurderer ein n800v, einaste er at den ikkje har innebygd firewire, og det kunne eg godt tenkt meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. oppløsninga: Jeg har 1400x1250 på 14,1" og synes det er akkurat passe. XGA-oppløsning på 15,1" blir nok litt vel stort. Spørs litt hva du skal bruke den til, selvsagt. Selv bruker jeg maskinen mest i forhold til skolearbeid (+ også en god del surfing), og jeg synes det er utrolig deilig å ha litt god plass. Fant ut at jeg bare skulle pælme den stasjonære skjermen her (XGA på 15") - ble bare irriterende å bruke den, etter at jeg ble vant til denne oppløsninga på laptopen. :)

 

Så personlig ville jeg nok heller gått for 800v.

Lenke til kommentar

1024x768 på en 15" går selvfølgelig helt glimrende, men det er samtidig utrolig mye bedre med 1400x1050. 640x480 på en 14" CRT skjerm går også glimrende, men sammenligner du med alt annet er det plutselig ikke så bra.

Mener at skjermguiden her er bra..

 

Forøvrig ville jeg personlig gått for en 800v foren an 1020 - USB2.0 funker meget bra, høyere oppløsning, mindre maskin, ytelsen er meget bra, og ikke minst et svært mye bedre skjermkort

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-13 12:54, skrev vingtor:


Har kikka litt etter ein bærbar, trur eg ender opp med ein compaq kanskje..


kikka på nevnte modell med 1.8 P4 m.


Men to ting, skjermkortet er det ræva, har hørt litt om at det kanksje er det..

Ein anna sak er at eg har hørt litt om at 15" skjerm og kun XGA (1024*768) ikkje er så ideelt.


Nokon som har nokon synspunkt på det?


Vurderer ein n800v, einaste er at den ikkje har innebygd firewire, og det kunne eg godt tenkt meg.


 

15" og XGA er tull spør du meg, men man kan bli vant til det meste...

Hvis du trenger firewire i tillegg til 2xusb2, er det ikke noe problem, bare kjøp et firewire kort og sett det i PCMCIA plassen. Det gjorde jeg.

 

-F-

compaq evo 800c

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...