Gå til innhold

Greske øyer å ambefale


Anbefalte innlegg

Jeg og 3 kompiser skal til Hellas i Juli. Vi tenkte å dra til en eller flere av øyene. Men ettersom ingen av oss har vært i Hellas før, har vi ikke noen peiling på åssen de forsjellige øyene er, eller hvilken som passer oss best. Det vi er på jakt etter er Soling, bading, festing. Men gjerne litt kultur også. Er det noen so har en eller flere øyer å ambefale? Øyene bør være såpass nær hverandre at det går båt imellom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I 2005 var jeg på sommerferie i Hellas. Fløy til Athen og tok båt til øyene Paros og Naxos. En uke på hver. Jeg likte meg veldig godt i byen Naoussa på Paros. Virket som aircondition var standard på de fleste overnattingsstedene. Veldig koselig i byens sentrum om kvelden. Fine restauranter og butikker i de trange gatene.

 

Jeg har tilbrakt mange av mine sommerferier i nord-Italia. Jeg var derfor overrasket når jeg kom til Hellas og fikk se det tørre landskapet. Det var mye mer grønn natur der jeg har feriert tidligere, mens i Hellas følte jeg det var litt mer uttørket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan få litt liv i denna tråden igjen.

Skal til hellas med non kamerater til sommeren jeg også, første gang uten familen ( :D ) så vil gjerne ha noen tips angående festing og uteliv, hovedsaklig i de greske kykladene. Er først og fremst litt nysjerrig på aldersgrensene for alkohol. Har hørt alt fra 16 til 18. Vet av erfaring at de ikke er spesielt strenge der, men hadde vært litt kjekt å vite, siden bare en av oss tre som skal reise har fylt 18.

 

Til trådstarter, jeg vil anbefalle deg Santorini. Veldig flott øy som dekker de fleste behov, fra severdigheter og god mat til bading og uteliv. Spesielt omeråde kamari - perissa. Chille på kamari, feste på perissa, som er 'ungdomsplassen' av de to stedene. Kamari og perissa ligger i gå avstand fra hverandre, det går også båter til og fra.

 

Hvis du vil ha mye fyll, fest og ungdom kan du besøke Ios. Var der med familen for noen år tilbake, var ikke et spesielt koselig opplevelse sånn sett. Men er kanskje et artig sted å besøke et par dager hvis man resier slik som du skal.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kan få litt liv i denna tråden igjen.

Skal til hellas med non kamerater til sommeren jeg også, første gang uten familen ( :D ) så vil gjerne ha noen tips angående festing og uteliv, hovedsaklig i de greske kykladene. Er først og fremst litt nysjerrig på aldersgrensene for alkohol. Har hørt alt fra 16 til 18. Vet av erfaring at de ikke er spesielt strenge der, men hadde vært litt kjekt å vite, siden bare en av oss tre som skal reise har fylt 18.

 

Til trådstarter, jeg vil anbefalle deg Santorini. Veldig flott øy som dekker de fleste behov, fra severdigheter og god mat til bading og uteliv. Spesielt omeråde kamari - perissa. Chille på kamari, feste på perissa, som er 'ungdomsplassen' av de to stedene. Kamari og perissa ligger i gå avstand fra hverandre, det går også båter til og fra.

 

Hvis du vil ha mye fyll, fest og ungdom kan du besøke Ios. Var der med familen for noen år tilbake, var ikke et spesielt koselig opplevelse sånn sett. Men er kanskje et artig sted å besøke et par dager hvis man resier slik som du skal.

8282549[/snapback]

 

 

Jeg liker ios veldig godt. Bra uteliv og mye ungdom, men har bevart litt av den greske sjarmen, og er ikke (i hvert fall ikke ennaa) for preget av stenrike bakmenn som onsker aa gjore oya til en pengemaskin.

 

Ellers kan jeg anbefale amorgos. Veldig laid-back, ikke noe sted man drar for aa feste. Ikke saa mye turister, og mange av turistene er athenere. Fine strender, koselig smaa barer langs stranden. Perfekt sted aa roe ned noen dager hvis man er sliten etter aa ha festet for mye.

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale både Lefkas (Lefkada) og Skiathos på det varmeste!

Lefkas er en relativt stor øy i forhold til mange av de andre greske øyene og inneholder to "store" byer og flere strender enn du rekker å besøke. I tillegg har Lefkas et stort vannsportsenter i Vasiliki, sør på øya.

Det er også dykkerkurs og massevis av andre guidede turer å velge i mellom.

 

Skiathos er en mye mindre øy, men den har mye sjarm og trivelige mennesker. Denne øye er meget bra til romantiske turer, og solnedgangen er helt fantastisk å se på.

Også her kan man velge og vrake i guidede turer og utflukter, bla. delfinsafari, dykkerkurs, snorkling og masse masse mer.

 

Bilde fra en av de mange strendene på Skiathos.

 

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...