Gå til innhold

Bios Oppdatering..


Evleos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å oppgradere bios må man lage en oppstartdiskett.

Det gjør man fra DOS med sys a: til en tom diskett.

Eller kjør format a:s

Hent bios oppgraderingen, og et program for å flashe bios. Dette ligger på hovedkortets hjemmeside.

Alt dette legges inn på disketten, og man starter deretter maskinen med den.

Start programmet for oppgradering av bios, og velg bios oppgradering.

http://www.google.com er fin til å søke opp saker og ting på nettet.

 

 

http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/kg7.htm

Lenke til kommentar

Det er faktisk ganske morsomt å se hvor mage som oppdaterer BIOSen. Jeg lurer ofte på hva de vil med dette, de fleste anntar vel bare at dette kan øke hastigheten på maskinen. Jeg kikket på hva folk skrev i et MSI forum, og for de som har oppdater til den nyeste versjonen av BIOSen til MSI K7T266 Pro2 så har minne hastigheten gått ned. Jeg mener ikke at det er dumt å oppdatere BIOSen, men hvis produsenten ikke har rettet en feil som du sliter med og er litt viktig då er det vel ingen grunn til å oppdatere.

Det er endel som faktisk har klart å ødelegge maskinen på dette, og de som har gjort det har brukt ca 200-300 kr på en ny bios fra produsenten. Dette tar i tilleg lang tid. Jeg vil råde folk til å ikke oppdatere BIOSen med mindre det er helt nødvendig.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-23 18:48, Doc skrev:

Hvis du ikke har spesielle problemer som lar seg løse ved en BIOS oppgradering bør du absolutt la det være!


God Jul.


Doc



 

Er enig med deg "Doc" en skal ikke oppgradere bios om det ikke er en spesiell grunn for det.

Det kan bli feil, men som oftest er det fordeler ved det, større eller mindre.

Men la oss huske på at det er nybegynnere og mindre erfarene her som trenger rettledning. La oss hjelpe dem når de spør om noe. Det er det forumet er til for.

Lenke til kommentar

jjj, takk for svarene...

 

*Hadde tenkt å oppdatere bio'sen siden eg trenger de nye fsb optionsene..*, har bare 100 / 133

 

Men, dere.. noen som har peil på hvordan jeg kan få økt spenningen på cpu'en, den kjører på 1,65V ...

 

_________________

Our frozen statues

can't walk away!!!

-

ECS K7S5A (ooh..)

Duron 750mhz(skal overklokkes)

Cpu; 35c @ max

256MB Ram @cas2

GeForce2mx400(skal overklokkes)

IBM 60gxp 40gb

-

 

[ Denne Melding var redigert av: Lithium på 2001-12-25 14:14 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...