Gå til innhold

Vil min PC kunne redigere HD video med Premiere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tenkte å gå til innkjøp av HD kamera nå, men så sjekket jeg maskinkravene for Adobe Premiere Elements 3 for å redigere HD. Der står det:

# Intel® Pentium® (or compatible) 1.3GHz processor with SSE2 support; 3GHz required for HDV

# Microsoft® Windows Vista™ (32-bit only), Windows® XP, or Windows Media Center Edition (XP and MCE require Service Pack 2)

# Windows Vista: 1GB of RAM; 2GB required for HDV

# Windows XP and MCE: 512MB of RAM; 1GB required for HDV

Alt her er ok (har 1GB RAM og GeForce 6600 grafikkort med 256MB minne), unntatt antall GHz. Har kun 2,8GHz, men det kreves 3 GHz for å redigere HD. Vil dette si at det er helt umulig å bruke min PC for videoredigering i HD format - må jeg holde meg videre til DV?

Takk for svar :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig ville jeg ikke begitt med ut i HD verden uten Dualcore av nyere modell, eller aller helst dual cpu. HD, spesiellt de hardt komprimerte formatene som hdv krever MYE av pcn. Minstekrav og teori er en ting, praksis er noe helt annet. En ideelt satt opp maskin til video klarer det sikkert fint, men ikke en maskin som ikke er helt nazi ryddig og med mye unødvendig BS vil få det tungt.

Nå er GHZ alt annet enn nøyaktig hva angår ytelse, og glem nå for all del Vista en stund framover, er jo lavere ytelse til normalt bruk så hva den gjør med video da er ett godt spm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...