Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nytt modem og router


Anbefalte innlegg

Skal bytte ut min "kombi-boks" billion 7202gr2 da jeg har fått NOK av restarting! Denne takler jo ikke torrentvirksomhet i d hele tatt :(

Er på utkikk etter noe nytt trådløst, som takler både trådløst og kablet på samme tid.

Må ha både modem og router ettersom jeg har totalt 6 enheter som skal koble seg opp mot nettet. Har telenor adsl2+, og er lovet 12000 i ned hastighet. Med modem/routerpakken jeg har nå kommer jeg max opp i 6000 :(

Utstyret jeg er på utkikk etter må tåle "tung" torrent trafikk da det hender seg at jeg laster ned samtidig på både 2 og 3 maskiner. Ellers så kan det nevnes at det er ip telefon, noxon multimedia spiller og d-link media-player som skal kobles opp, i tillegg til 3 datamaskiner.

Har kikket litt på både d-link og linksys.

Kom fram til disse forslagene etter mye om og men:

linksys wag300n - som er en lignende pakke av det jeg har...

d-link di624/e og dsl-380t/eu

Eventuelt super-routeren wrt54gl i kombinasjon med et BRA modem (kom med forslag:)! )

 

Takker for alle forslag :thumbup:

Endret av bygdis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv adsl 2+ linje fra telenor og bruker SpeedTouch 516i v6 ADSL2+ (mener dette modemet er det samme du får fra telenor) som router bruker jeg D-link DGL-4300 gaming router. Har hatt dette i ca.5 mnd nå, og har restartet det kun en gang!

Endret av grodsj
Lenke til kommentar

Jeg har Netgear WNR834b router som tåler mye last (Noe tilsvarende WPNT834). Det finnes også tilsvarende routermodem (i 834 serien). DGL-4300 som grodsj anbefaler er også utrolig bra på torrents mm.

Sannsynligvis vil routermodemet du har pr dato fungere bra i bridgemodus med en skikkelig router bakom.

 

http://www.smallnetbuilder.com/routerchart...330-330-124.png

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt meg dsl-328t og dgl-4300. Håper dette blir en bra kombinasjon, som klarer å utnytte linja mi bedre enn jeg kan nå...

Får iallfall svar på om det er linja mi det er noe i veien med.. Har en mistanke om at den er litt ustabil..

Etter en tid med torrent nedlasting virker det som om all tcp trafikk stopper opp, men torrent trafikken som går via udp hoster videre på et vis..

Dette må det vel være routeren eller modemet som forårsaker?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

Jeg har Speed Touch 546i v6 fra Start.no og kobler mot min trådløse 3Com OfficeConnect 11g wifi router (54mbit). ADSL2 fra start er 12mbit. Men lokalnettet går tilsynelatende med 12mbit og ikke 54.. hvorfor? Modemet ble levert ferdig konfigurert men jeg holdt inne reset knappen. Når jeg logget på igjen gjaldt fortsatt gammelt brukernavn og passord men denne gangen fungerte det å koble til internett via routeren, i motsetning til første gang. Det må jo bety at når jeg resatte modemet ble det satt i bridgemodus. Fungerer ikke å logge rett på modemet for å sette det i bridgemodus av en eller annen merkelig grunn. Logger først på vanlig og velger setup, deretter skal man logge på en gang til men det funker ikke. Før bytte av modem funket det med 54mbit i lokalnett, men nå tar det mye lengre tid å føre over filer lokalt. Hva har jeg gjort galt her? Takker for tips...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...