Gå til innhold

PC til kontorarbeid, internett og bilder, 6000kr


olavr

Anbefalte innlegg

Har fått i oppdrag å kjøpe inn en bærbar PC til en klubb jeg er medlem i. Den skal brukes hovedsakelig til kontorarbeide (regnskap, tekstbehandling etc), i tillegg til at den vil bli brukt når vi skal vise bilder på lerret.

Har vært og kikket på en rimelig modell hos Expert idag til 6000 kr. HP G5003EA heter den, har ikke funnet noen test av den noe sted. Hoveddataene er som følger: Intel Celeron M430/1.73GHz, 1GB RAM, 120GB HD/5400, DVD+-RW, 15.4" WXGA 1280x800, Intel GMA 950. Resten kan dere se i linken: Link eller: HP G5003EA

Er dette et bra kjøp, eller har dere noen bedre tips. Gjerne hos Komplett, MPX eller Netshop. Maskinen bør ikke koste mer enn 5-6000kr, i tillegg trenger jeg utstyr til trådløst. Noen tips? :innocent:

Endret av olavr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Core Duo prosessor hadde vært fint, men jeg ser at FS-maskina bare har 80 GB harddisk og 512 i RAM. Den andre har 120GB HD og 1GB RAM. Litt ekstra RAM er jo ikke å forakte heller. I tillegg har maskina fra Expert Vista, riktignok i billigste utgave, men dog. Selv holder jeg meg til Windows XP Pro, den går vel ikke ut på dato ennå.

Lenke til kommentar

Som jon_o sier, så vil du nok ikke ha så stor bruk for en gig ram med den bruken du antyder, XP driver helt greit på 512. En prosessor som er bedre på alle måter, både når det gjelder varmeutvikling, styrke og strømbuk er viktigere etter mitt syn.

Har du stort behov for diskplass kan jeg skjønne det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...