petterhot Skrevet 18. mars 2007 Skrevet 18. mars 2007 Hei. Jeg har standard dvd-rom drev som ligger i en Compaq Presario SR1610ND. Drevet skal kunne spille og lese av cd og dvd-plater, og det klarer den. Men den klarer ikke å brenne. Når en setter inn en tom plate i drevet reagerer den ikke (blinker kun litt i lyset) og jeg kan ikke se en plate i drevet via Min datamaskin eller noen andre brenneprogrammer. Jeg har tidligere hatt problemer med samme drev, men etter at jeg prøvde samme fungerene løsning i dette tilfellet, løste ikke problemet seg. Men den gangen var problemet litt anderledes. Jeg har også hatt dette problemet før med samme drev, og løsningen da ble å oppdatere firmwaren til drevet. Jeg tenkte umiddelbart at jeg skulle prøve dette i dette tilfellet, men installeren påsto at jeg ikke trengte å oppdatere fordi den allerede hadde nyeste versjon. Jeg har også prøvd helt basic feilsøking. Bl.a ved å reboote datamaskinen, sjekke kabler, avinstalere og deretter instalere på nytt osv... Hva kan problemet være og hvordan løser jeg det? Jeg kjører Windows XP Home Editon Med vennelig hilsen Petter Holstad
Yooo Skrevet 18. mars 2007 Skrevet 18. mars 2007 Det kan ikke være noe så elementært som at cd brenning ikke er aktivert? For å aktivere cd-brenning går du på egenskaper for disken på min datamaskin, og under fanen innspilling huker du av "Aktiver brenning på denne stasjonen"
petterhot Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Skrevet 20. mars 2007 De innstillingene du viser til er aktivert. Mye ser ut som jeg bør kjøpe meg en ny brenner, ettersom denne har hatt mange problemer opp igjennom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå