Gå til innhold

Ørepropper til spilling, musikk etc


Anbefalte innlegg

Har sett på disse 2 øreproppene, hvem er best?

 

Jeg ønsker at lyden skal være kjempe klar og god, slik at jeg virkelig lever meg inn i spill etc, noe lignende skikkelig 7.1 surround anlegg. Jeg sliter ikke med og ha på meg vanlige ørepropper i mange timer, men hvordan er disse 2 under?

 

- Etymotic Research ER-4 MicroPro Ørepropper

- Ultimate ears Super.fi5 Pro

 

Begge ligger på ca 2500kr,-... disse DYTTER du i motsettning inn i ørene i forhold til vanlige ørepropper er dette et problem og ubehag og sitte med om jeg spiller mangfoldig timer?

 

og hvem av disse 2 er best? nøkkelord, klar og meget god lyd, det er mitt ønske!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sett på disse 2 øreproppene, hvem er best?

 

Jeg ønsker at lyden skal være kjempe klar og god, slik at jeg virkelig lever meg inn i spill etc, noe lignende skikkelig 7.1 surround anlegg. Jeg sliter ikke med og ha på meg vanlige ørepropper i mange timer, men hvordan er disse 2 under?

 

-  Etymotic Research ER-4 MicroPro Ørepropper

-  Ultimate ears Super.fi5 Pro

 

Begge ligger på ca 2500kr,-... disse DYTTER du i motsettning inn i ørene i forhold til vanlige ørepropper er dette et problem og ubehag og sitte med om jeg spiller mangfoldig timer?

 

og hvem av disse 2 er best? nøkkelord, klar og meget god lyd, det er mitt ønske!

8183970[/snapback]

 

 

skal ikke si meg selv som ekspert, men jeg mener at et headset som dekker hele øret er det beste. Om du skal betale masse tror jeg at Sennheiser har kvalitetheadset til den prisen du er ute ettet.

 

Jeg såg ikke på de 2 øreproppene ettersom du ikke laget hyperlink.

Lenke til kommentar

hmm... begge de to gjengir signaler bare opp til 16kHz, noe som er litt lite med tanke på at vi hører opp til 20kHz (hvis du har hørselen i behold), og i alle fall når du betaler så mye..

 

Super.fi5 Pro har litt bedre følsomhet, noe som kan gi litt mer volum, men det vil også gjøre at du hører støy bedre. Er opptakene dårlige vil du legge bedre merke til dette med disse (ut fra tallene i alle fall, i praksis kan jo andre ting spille inn også)

 

skal ikke si noe sikkert, da jeg ikke har prøvd de.

 

Må bare spørre, du tenker å bruke dette til PC-spill? hvilket lydkort har du? Er det til spill vil jeg si at det er bortkastede penger, lydkvaliteten i spill er ikke så bra er den?

 

skal du ha noe fett så er det dette som gjelder (men den svir i lommeboka): STAX SR-404 elektrostat hodetelefon med SM-006t rørforsterker

http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=STXSRS4040

Lenke til kommentar

Ordentlig gode høretelefoner sitter godt, men uten å føles som et hinder. Da kan jeg anbefale Beyerdynamic DT250 som jeg har selv, og er veldig fornøyd.

Ellers kjøpte jeg nylig noen propper fra Bang & Olufsen som er ganske så gode, de henger lett og umerket på øret og har grei lyd. Propper som du må presse inn i ørekanalen har jeg dårlige erfaringer med, da jeg syns de fort blir ubehagelige, for ikke snakk om fulle av voks :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Må si meg enig i at det blir litt rart med ørepropper til dataspill, men nå kjenner jeg en som bruker super.fi5 på nintendo ds så ^^

Vanlige ørepropper er langt unna så behagelige som de typene som har kommet i det siste som du dytter langt inn, jeg takler ikke noen av dem men takler du de gamle burde du nå takle de nye. Husk at alle ørepropper er mikrofoniske stort sett uten unntak, dvs at rasling med ledning etc forsterkes veldig mye og du hører det godt. Av de to ville jeg tatt super.fi 5 pro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...