Gå til innhold

Bærbar mellom 13-17.000


Anbefalte innlegg

Hei jeg skal til å kjøpe meg en ny bærbar pc som skal brukes til 3dstudioMax/Flash/photoshop/webutvikling osv.

 

Er på utkikk etter en pc jeg lett kan ta med meg seg rundt, dvs en skjerm på maks 15"4.

Det er viktig at pcen er kraftig samtidig som den ikke er alt for tung.

Har sett meg ut noen kandidater som Asus G1 og Acer 8215WLMi.

Noen som har erfaring med noen av disse modellene?

Ser at kanskje asus maskinen blir litt stor og klumpete, noen sett den fysisk

 

Ellers andre gode alternativer i samme prisklasse.

 

Tusen takk for alle forslag og innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen forslag. Jeg har lagt vekt på mobilitet hvilket vil gå ut over kraft, men det vet du sikkert fra før:

 

Lenovo z61m Synes denne gir mye for pengene.

 

Lenovo T60 Dette er en meget god maskin. Om 14,1" blir for lite får du den også i 15" med flexview hvilket er en bedre men dyrere skjerm. Maskinene leveres kun med 1 GB ram, så du bør kanskje kjøpe en brikke til.

 

HP nc8430 Også denne virker god. I likhet med Lenovo maskinene leveres den kun med 1GB ram.

 

Asus A8j Kjenner ikke denne, men virker å være et greit kjøpt. Oppløsingen er ikke all verdens, men burde funke greit på en 14".

 

Dell Latitude D620 og 820 Gode maskiner, men kanskje noe svake skjermkort.

 

Dell Presicion M90 Denne burde du absolutt vurdere til ditt bruk. Den er dog tung å drasse rundt på.

 

Lykke til :)

Endret av jon_o
Lenke til kommentar
Noen forslag. Jeg har lagt vekt på mobilitet hvilket vil gå ut over kraft, men det vet du sikkert fra før:

 

Lenovo z61m Synes denne gir mye for pengene.

 

Lenovo T60 Dette er en meget god maskin. Om 14,1" blir for lite får du den også i 15" med flexview hvilket er en bedre men dyrere skjerm. Maskinene leveres kun med 1 GB ram, så du bør kanskje kjøpe en brikke til.

 

HP nc8430 Også denne virker god. I likhet med Lenovo maskinene leveres den kun med 1GB ram.

 

Asus A8j Kjenner ikke denne, men virker å være et greit kjøpt. Oppløsingen er ikke all verdens, men burde funke greit på en 14".

 

 

Dell Latitude D620 og 820 Gode maskiner, men kanskje noe svake skjermkort.

 

Dell Presicion M90 Denne burde du absolutt vurdere til ditt bruk. Den er dog tung å drasse rundt på.

 

Lykke til :)

8183099[/snapback]

 

 

Mange gode alternativer her, men det spørs om jeg må ha mere fokus på ytelse enn mobilitet. som sagt har jeg sett en del på ausu G1, ser at denne kan bli vanskelig å bygge ut med tanke på mere minne osv. Så har sett litt mere på hp, og denne jeg fant på koplett http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326714.

 

Denne har utvidelse muligheter på minne til 4gb noe som er 2gb mer enn asus g1.

Jeg legger jo tillegg en del vekt på ytelse på grafikkkort, er det stor forskjell på 1600x og 7700?

 

Har også hørt veldig mye positivt om dell sine maskiner, men synes disse virker veldig store og klumpete. Er det mulig å få XPS M1710 i litt mer diskre utgave, uten alle neon lys? Da kunne kanskje dette vært et alternativ.

 

Ellers kommer jo asus med ASUS XG-station, så da kunne det være aktuelt å kjøpe en maskin med expresscard som gjør at jeg kan kjøre eksterne skjermkort.

 

Så maskin med 15"4 med greie specs med expresscard til ca 15000 hadde vært midt i blinken.

 

Noen gode tips :thumbup:

Lenke til kommentar

HP'en får du over 1000 kroner billigere her.

 

Du får nok ikke XPS med annet utseende, men du kan jo slå av lysene :) Ellers kan du jo specke en i9400 med nVidia 7900gs. Det gir mye kraft og legger du til et 9 cellers batteri har du fremdeles ok batterikapasitet igjen.

Endret av jon_o
Lenke til kommentar
Xi 1546, med 2gbram, 240gb hdd, 17" skjerm, Ati x1800 grafikkort og C2D T7200 (2 GHZ) til 11990 på mpx.. super pc som nå er relativt billig!?!

8186782[/snapback]

 

Ja, dette er unektelig my pc for pengene. Lenke

8186921[/snapback]

Problemet var vell at trådstarter ønsket maks 17"-skjerm, ellers så er jo denne et kjempegodt kjøp :)

8187212[/snapback]

 

Ja, han sa maks 15,4" som skulle være lett å ta med, men synes nå å ha kommet på andre tanker ;)

Endret av jon_o
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...