Gå til innhold

WinXP aksesserer disk konstant?


Buzz76

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-12-12 18:23, skrev Buzz76:

Den starter opp normalt, men etter at hodene har knatret litt, som jo er normalt, så er det en vedvarende tktktktkktttkktktktk lyd i den :sad:


 

Har samme lyden i min maskin med W2K, det høres ut som HDD'en småsnakker til seg selv hele tiden. Formaterte også HDD'en med operativsystemet... Har hørt om andre med samme "problem", så jeg sover godt om natten :cool: . Vet ikke helt hva det kan være, men jeg tror du kan se bort fra feil på maskinvaren, og heller sende noen stygge tanker til Onkel Bill...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Har samme lyden i min maskin med W2K, det høres ut som HDD'en småsnakker til seg selv hele tiden. Formaterte også HDD'en med operativsystemet... Har hørt om andre med samme "problem", så jeg sover godt om natten
:cool:
. Vet ikke helt hva det kan være, men jeg tror du kan se bort fra feil på maskinvaren, og heller sende noen stygge tanker til Onkel Bill...


 

 

Altfor mange skylder på operativsystemet når det er noe feil med pcen deres. Tror heller det er en feil med hardwaren her, men det kan jo hende harddisken fungerer like godt for det. Jeg har selv en ibm disk som lager slike lyder, men den fungerer like godt etter 2 år. Skal nå inrømme at jeg ikke tørr å lagre viktige data på den da.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar, men jeg tror dere en gang for alle kan kutte ut taken om at det er OS sin skyld.

 

Når jeg kobler fra disken fra min maskin og starter den opp med en EKSTERN TEST PSU og IKKE har den tilkoblet noe hovedkort... altså det er kun koblet til STRØM på disken, og den alikevel lager disse lydene, da er det disken selv som styrer med et el annet. Det er forøvrig ingen vibrasjon i den, så det er heller ikke hodene som suser runt (seeks). Men noe lager en tikkende knatre lyd inni den, det er iallefall sikkert. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...