Gå til innhold

Siste innspill før jeg trykker kjøp. Intell maskin


Anbefalte innlegg

Her er da altså maskina. komplett så å si

 

HW prisguide.

 

Trenger en siste godkjenning fra dere som har bedre peiling en meg.

Er det noe dere ville ha forrandre på?

Prøver å sette sammen en så stille som mulig maskin etter som den står i stua.

Skal også etterhvert sette den opp i sli

Er veldig usikker på rammen og skjermen for eksempel.

Psu'n også for den del. bråker den så mye? er det andre alternativer som er stille og kan støtte sli?:hmm:

 

:thumbup:

Endret av Mefistho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal klokke ja. har aldri hatt noen bra erfaring med stock viftene. Hva med ram og psu?

Angående muse matta så er jeg ikke sikker der. men det er heller ikke akkurat så farlig. tok egentlig bare en som så stilig ut sammens med resten av maskina. så veldig 1337 gamer er jeg ikke akkurat

Endret av Mefistho
Lenke til kommentar

Anandtech sin test gir vel greit svar på forholdet mellom AMD og Intel. X2 5400+ er ikke med i testen, men den yter vel litt dårligere enn X2 5600+.

 

Ellers butter vel AMD i stor grad på litt over 3 Ghz når det gjelder klokking, mens E6600 jevnt over drar greit til 3,6 Ghz, selv om enkelte CPU-er stopper tidligere.

 

Fordelen med AM2 oppsett er at du også kan spare noen kr på HK, så totalt sparer du trolig en ca 700 kr. Det er også muligheter for at de nyere CPU-en til AMD (K10), kan brukes på HK.

 

Men øsnker du å klokke, og ellers tenker deg en viss levetid på oppsettet (dvs at du ikke tenker å skifte ut noe særlig på noen år), så er min anbefaling C2D.

Lenke til kommentar

Hele maskinen ser bra ut.

 

Misten er meget bra, har både 500 og 600 watt versjonen selv. Husk å få med riktige kabler. Nettshop er litt dårlige på kabel utvalg, i hvertfall sist jeg sjekket. Microplex er mye bedre på det. Det kan være lurt å sette sammen de kabelene du trenger derifra.

 

Jeg har også den eldre versjonen av Big Typhoon og den er meget bra.

 

Det eneste som kanskje vil bråke litt på din maskin er nok skjermkort viften, de laveste kortene har som regel litt mer bråkete vifter enn GTX kortene. Men så er jo GTX ekstremt mye dyrere også. Men det kunne vært lurt i å kanskje tenke på en annen til denne også. Siden du ville ha det så stille som mulig. Samt noen Dempematter kanskje

Lenke til kommentar
Hele maskinen ser bra ut.

 

Misten er meget bra, har både 500 og 600 watt versjonen selv. Husk å få med riktige kabler. Nettshop er litt dårlige på kabel utvalg, i hvertfall sist jeg sjekket. Microplex er mye bedre på det. Det kan være lurt å sette sammen de kabelene du trenger derifra.

 

Jeg har også den eldre versjonen av Big Typhoon og den er meget bra.

 

Det eneste som kanskje vil bråke litt på din maskin er nok skjermkort viften, de laveste kortene har som regel litt mer bråkete vifter enn GTX kortene. Men så er jo GTX ekstremt mye dyrere også. Men det kunne vært lurt i å kanskje tenke på en annen til denne også. Siden du ville ha det så stille som mulig. Samt noen Dempematter kanskje

8180157[/snapback]

kabinettet er støydempet fra fabrikk. kjøper misten fra microplex med kabler ferdig ordnet. hvilken kjøler anbefaler du til skjermkortet?

Lenke til kommentar
tok en test om hvor mye watt jeg vil trenge her.

ut i fra hva den kalkulerte med sli og litt annen over the top som jeg lurer på å sette inn med tiden vil jeg trenge 638 watt. bør jeg da heller ta en annen psu? og om så hvilken?

8180190[/snapback]

 

Jeg syntes aldri de kalkulatorene fungerer skikkelig. Den du nevnte var bedre enn den som vanlig nevnes. Misten skal nok fungere greit.

Lenke til kommentar
Hele maskinen ser bra ut.

 

Misten er meget bra, har både 500 og 600 watt versjonen selv. Husk å få med riktige kabler. Nettshop er litt dårlige på kabel utvalg, i hvertfall sist jeg sjekket. Microplex er mye bedre på det. Det kan være lurt å sette sammen de kabelene du trenger derifra.

 

Jeg har også den eldre versjonen av Big Typhoon og den er meget bra.

 

Det eneste som kanskje vil bråke litt på din maskin er nok skjermkort viften, de laveste kortene har som regel litt mer bråkete vifter enn GTX kortene. Men så er jo GTX ekstremt mye dyrere også. Men det kunne vært lurt i å kanskje tenke på en annen til denne også. Siden du ville ha det så stille som mulig. Samt noen Dempematter kanskje

8180157[/snapback]

kabinettet er støydempet fra fabrikk. kjøper misten fra microplex med kabler ferdig ordnet. hvilken kjøler anbefaler du til skjermkortet?

8180174[/snapback]

 

Sjekk den testen som Hardware hadde for en kort stund siden. Men husk å ta en som dytter luft ut av kabinettet, det hjelper på den interne kjølingen.

 

Artic Cooler sine funker bra.

Lenke til kommentar
Hele maskinen ser bra ut.

 

Misten er meget bra, har både 500 og 600 watt versjonen selv. Husk å få med riktige kabler. Nettshop er litt dårlige på kabel utvalg, i hvertfall sist jeg sjekket. Microplex er mye bedre på det. Det kan være lurt å sette sammen de kabelene du trenger derifra.

 

Jeg har også den eldre versjonen av Big Typhoon og den er meget bra.

 

Det eneste som kanskje vil bråke litt på din maskin er nok skjermkort viften, de laveste kortene har som regel litt mer bråkete vifter enn GTX kortene. Men så er jo GTX ekstremt mye dyrere også. Men det kunne vært lurt i å kanskje tenke på en annen til denne også. Siden du ville ha det så stille som mulig. Samt noen Dempematter kanskje

8180157[/snapback]

kabinettet er støydempet fra fabrikk. kjøper misten fra microplex med kabler ferdig ordnet. hvilken kjøler anbefaler du til skjermkortet?

8180174[/snapback]

 

Sjekk den testen som Hardware hadde for en kort stund siden. Men husk å ta en som dytter luft ut av kabinettet, det hjelper på den interne kjølingen.

 

Artic Cooler sine funker bra.

8180814[/snapback]

 

1 stk artic cooler x1 da

Ser at det ikke står 8800 på den, men går ut i fra at 7900 og 8800 er temmelig lik når det kommer til vifte feste?

Endret av Mefistho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...