Aew Skrevet 17. mars 2007 Skrevet 17. mars 2007 Hei For et par dager siden kjøpte jeg noen nye deler til PCen min, og har etter dette hatt noen små problemer med skjermbildet når jeg har kjørt spill o.l. Det kommer stadig noen små svarte "blink", så skjermen blir svart i 1-2 sekunder før bildet kommer tilbake. Ettersom om strømforsyningen nesten er den eneste delen jeg ikke har byttet ut, lurer jeg på om den kan være synderen. Strømforsyningen er en Hiper Type-R 580W som er ca. 1 år gammel. Resten av maskinen: Asus P5B Intel Core2Duo E6600 4x 1GB Corsair TWIN2X 6400 XFX GeForce 8800GTS 320MB + 3 hard disker, dvd-brenner, diverse vifter osv. 580W burde vel egentlig holde til det her, men har ikke helt troa på den Hiperen. Den har alltid virka litt skranglete og dårlig, og at det var en tilbudsvare fra Netshop hjelper ikke mye på intrykket. Noen idéer her? Er strømforsyningen for svak eller kan det være noe annet som er problemet?
fflex Skrevet 17. mars 2007 Skrevet 17. mars 2007 Hipern skal strengt tatt kjøre oppsettet ditt helt greit, men det kan hende den begynner å bli litt sliten. Har du mulighet til å se på temperatur på skjermkortet? Kan eventuelt være en form for artifacts pga for høy temp. Har du muligheten til å prøve en annen PSU så er det helt klart mitt beste tips her: bortsett fra standard svar; oppdater BIOS og nyeste drivere
Aew Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Skrevet 17. mars 2007 Oppdateringer til BIOS og skjermkort er så klart fikset. Temperaturen på skjermkortet ser ut til å ligge rundt 60c. Mulighet til å prøve en annen PSU har jeg nok ikke, men det er ingen dum idé. Skal se om jeg kan få fikset noe sånt. Fikk nylig en slags error-message fra skjermen som gjorde det hele enda mer forvirrende. Det var noe slikt som "Not running optimal resolution 1600x1200" selv om 1600x1200 er akkurat det den står på. Nesten så man kan lure på om det er et software problem med et par programmer som krangler om hva oppløsningen skal være på, men den diskusjonen hører vel ikke hjemme her på denne delen av forumet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå