Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen nekter å boote


Anbefalte innlegg

Kjøpte nye pc-innmat her om dagen. Har satt alt sammen på de riktige stedene.

Når jeg skrur den på så kommer det ikke bilde på skjermen, og det har ingenting med skjermkortet da jeg har prøvd både det innebygde crap kortet på hovedkortet og pc-express kortet. Jeg har 2x minnebrikker, og de er av rette typen for hovedkortet, og når begge står i kommer det høye pipelyder av pcen, og ikke noe bilde på skjermen. Når jeg tar ut ene brikken kommer det ingen pipelyd, men heller ikke da kommer den bilde på skjermen. Cpu-kjøleren er operativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du hører på pipe lyden. Skal den gi deg beskjed om hva som er feil.

 

Støtter hovedkortet cpuen? Ofte trenger du en bios oppdatering hvis du har en nyere cpu. Selv om begge ble kjøpt samtidig.

Koble fra alt som ikke trenger å være tilkoblet, for så å koble til en og en komponent.

 

Håper du finner ut av det!

Lenke til kommentar
Hvis du hører på pipe lyden. Skal den gi deg beskjed om hva som er feil.

 

Støtter hovedkortet cpuen? Ofte trenger du en bios oppdatering hvis du har en nyere cpu. Selv om begge ble kjøpt samtidig.

Koble fra alt som ikke trenger å være tilkoblet, for så å koble til en og en komponent.

 

Håper du finner ut av det!

8170960[/snapback]

 

Tror du har rett anngående bios oppdatering. Men hvordan gjør man dette uten å få bilde på skjermen? :p

Lenke til kommentar

"Innmaten" er som følger:

 

ECS C51GM-M, nForce410+GeForce 6100, Socket-AM2, m-ATX, LAN, DDR2, PCI-Ex16

Samsung SpinPoint T166 160GB SATA2 8MB 7200RPM

TwinMOS DDR2 PC4200 1024MB Dual Pack KIT, w/two matched DDR2 PC4200 512MB CL4

AMD Athlon 64 X2 3600+ 1.9GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte

XFX GeForce 7300GS 256MB DDR2, PCI-Express, DVI-I/Tv-Out, HD-cabel

Lenke til kommentar

Har vert borti at pc'en har fått en høy pipelyd, da var ikke strømmen koblet til skjermkortet. Har du et lite LED display på hovedkortet? Skru på pcen og se etter om du har et slik der det kommer opp 2 røde tall, og sjekk i manualen til hovedkortet hva dette betyr. Hvis det står FF på displayet har ikke hovedkortet oppfattet feilen. Ellers kan det vel være du har oppgradert og PSU har blitt for liten, men tviler på det hadde endt i en pipealarm men du kan jo sjekke dette og skrive hvor mange watt din PSU leverer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...