Gå til innhold

AKG K28NC med "Active noise reduction". Hvordan?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har selv eid AKG K26P i over et halvår, før noen desverre stjelte det. Kjempefornøyd med det i alle fall!

Jeg lurer da på AKG K28NC (Link til lanseringsguiden). Hvordan fungerer denne "active noise reduction" funksjonen? Hvordan fungerer den i praksis, bra eller dårlig? Hva gjør denne boksen? Er den stor, dvs. upraktisk å ha med seg? Er det verdt prisen?

 

Noen som har erfaring eller vet hvordan slikt er?

 

Takker :)

 

070303.jpg

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

slike bokser funker ved at det sitter mikrofoner som tar opp lyden rundt og kansellerer den (om du kan basic fysikk vet du at bølger kan kansellere hverandre etc). Har ikke prøvd men har hørt mye bra om det, men neppe noe du egentlig trenger om du ikke jobber i en jetmotor :p

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd denne litt, pluss noen i Sennheisers PXC-serie.

 

Noise-cancelling funker veldig fint det, så lenge støyen er nogenlunde jevn og ikke altfor høyt opp i frekvensområdet.

 

På et fly vil mye av motorduren bli borte, mens du vil kunne høre folk som prater høyt og barnegråt.

 

Hvis du går rundt i byen, vil NC ikke være like effektiv. Noe av susingen blir borte, men mye blir værende.

 

NC-boksen på bildet er ikke så veldig stor. Det er vel såvidt plass til to AA-batterier, mener jeg.

 

Noen ulemper:

- Du må ha batterier for å NC-funksjonen skal funke.

- NC-kretsene lager ofte litt egen susing, faktisk. Ikke så ille, dog.

- NC kan lage en litt rar følelse når den er aktivert. Er nok litt individuelt.

 

For å få virkelig effektiv demping av lyder rundt deg, er ørekanalplugger som de fra f.eks. Shure, Etymotic, Westone og Ultimate Ears.

Men da vil du omtrent ikke høre trafikk og slikt. Kan være litt skummelt.

:-)

Endret av JensL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...