Gå til innhold

CS i Ubuntu?

Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-U4NJ3Omm
Skrevet (endret)

Jeg har LAN versjonen av CS, og jeg lurte på om det fantes en måte å få den til å funke i Ubuntu?

Og er det noen grunner til å fortsatt ha Windows?

Edit: går det i så fall an å spille mot folk som bruker Windows?

Endret av Slettet-U4NJ3Omm
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hva du mener med LAN versonen men CS 1.6 går veldig greit over nettet, kan spille med windowsbrukere og har man en ok maskin så vil CS på linux gå bedre :D CS: Source derrimot kan du få en del fpsdrop fra windows, men forstatt spillbart..jeg bruker wine som er gratis, men det finnes bedre programmer som kan kjøre CS og CS: source blannet cdega og crossover

Skrevet (endret)
(1) Jeg har LAN versjonen av CS, og jeg lurte på om det fantes en måte å få den til å funke i Ubuntu?

(2) Og er det noen grunner til å fortsatt ha Windows?

(3) Edit: går det i så fall an å spille mot folk som bruker Windows?

8169004[/snapback]

Hvor avhengig av CS er du egentlig? Hvis du er en av disse hardcore gamer'ne, dvs en av de som ikke vil klare seg dersom de ikke kan spille CS, så burde du kanskje kjøre dualboot.

Men for å svare på spørsmålene:

1. Ja, det finnes 3 måter:

- Cedega (kommersielt program).

- Crossover Linux (også kommersielt).

+ Wine (fritt program).

Alle tre CS versjonene har playability på 4 eller 5 stjerner (5 = som i windows, 3 = spillbart).

Hva LAN versjonen av CS er, vet jeg ikke...

2. NEI! Du trenger det ikke, og du burde ta et prisippielt standpunkt mot å bruke det.

Les/se disse:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=730817

3. Ja. Det går an.

Endret av HavarN
Gjest Slettet-U4NJ3Omm
Skrevet

Lanversjonen er den man bare kan bruke til LAN. Trenger ikke steam til den. Steam funker ikke på skolen, så må bruke den versjonen, og det er kjipt å bytte mellom linux og windows hele tiden

Skrevet

"Lanversjonen" er bare et pent ord på den piratkopierte versjonen som kjører uten Steam-account, men ja den skal være fullt spillbar med Wine, installasjonen går smertefritt og har testet med botter også noe som funket fint.

Skrevet (endret)
Lanversjonen er den man bare kan bruke til LAN. Trenger ikke steam til den. Steam funker ikke på skolen, så må bruke den versjonen, og det er kjipt å bytte mellom linux og windows hele tiden

8169426[/snapback]

Da hiver du ut windows og lever et mye friere liv med Linux.

Edit: Og slutt å piratkopier programvare. :cry:

Endret av HavarN
Gjest Slettet-U4NJ3Omm
Skrevet

Men har jo steam og 1.6 og alt da. Er bare for å spille på skolen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...