Gå til innhold

Streaming pc-xbox360 for dummies. Guide?


LCK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TVersity funker fint, sørg for å ha ffdshow inne for å dekode alle mulige typer video.

 

Quick start guide}

8165605[/snapback]

 

La inn begge programmene og søkte etter media på pcen gjennom xboxen men den fant ingenting. Fikk opp en melding på xboxen der det stod at jeg skulle gå in på xbox.com sidene og på noe som heter pcsetup....?? Må jeg gjøre dette i tillegg til å legge inn de programmene gangsterpanda nevner?

Lenke til kommentar

TVersity er ikke laget av Microsoft, så det er ikke nødvendig, men hvis du skal spille av DivX eller Xvid må du ha det, eller Transcode 360.

 

Du må gå på www.xbox.com\pcsetup og laste ned det som kommer frem, så kan du koble din 360 opp mot en pc som bruker XP MCE.

 

Prøv å gjør det jeg skrev, så poster du mer hvis du trenger mer hjelp. :)

Lenke til kommentar
TVersity er ikke laget av Microsoft, så det er ikke nødvendig, men hvis du skal spille av DivX eller Xvid må du ha det, eller Transcode 360.

 

Du må gå på www.xbox.com\pcsetup og laste ned det som kommer frem, så kan du koble din 360 opp mot en pc som bruker XP MCE.

 

Prøv å gjør det jeg skrev, så poster du mer hvis du trenger mer hjelp. :)

8170526[/snapback]

 

Im back :) Nå har jeg:

-Lastet ned windows media player 11

-Søkt opp nettverket på xboxen,fikk litt problemer her. Siden jeg har kryptert routeren måtte jeg taste inn sikkerhetskoden jeg fikk når jeg aktiverte sikkertheten på routern. Men når jeg søker etter nettverk finner jeg ingen med xboxen. På et annet bilde(der jeg velger hvilket trådløst nettverk jeg vil koble meg til) står det connected.

-Når jeg går inn på wmp11 for å velge hva jeg vil dele media med, får jeg ikke opp xboxen som et valg.

 

Det er her jeg stopper opp. Hvorfor ser ikke nettverket xboxen??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du brannmur på pc'n så prøv å slå denne av. Jeg hadde selv problemer med å koble til/streame fra pc til x360; X360 fant ikke pc'n og X360'n vises ikke i "Stream my media to:"-dialogboksen i WMP11. Etter at jeg slo av brannmuren som jeg bruker (Sygate Personal Firewall) funket alt knirkefritt. Nå er trikset å få kjørt Sygate PF og åpnet de rette portene slik at jeg kan streame uten å måtte kompromitere sikkerheten ved å skru av brannmuren. Noen som har gode råd?

 

PS: Vet ikke om det har noen betydning, men jeg kjører IKKE Media Center-pc, men XP Pro SP2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...