scribbleh Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 hei har nettop kjøpt meg ny pc fra komplett og fikk den i dag.. nå innstalerer jeg vista ultimate men den finner ikke driveren til minnet virker det som.. og det er ingen driver cd ellerno.. kan de hende de har tukla litt med ledningene i maskina eller har dette skjedd med dere også? PLIS hjelp meg! vil så sykt bruke den nye pc'n
Gega Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 hei har nettop kjøpt meg ny pc fra komplett og fikk den i dag..nå innstalerer jeg vista ultimate men den finner ikke driveren til minnet virker det som.. og det er ingen driver cd ellerno.. kan de hende de har tukla litt med ledningene i maskina eller har dette skjedd med dere også? PLIS hjelp meg! vil så sykt bruke den nye pc'n 8162134[/snapback] Driveren til minnet? Dette må du forklare litt nærmere....det er ikke noen drivere til minnet (ram om det er det du mener) Forklar heller litt om hva som skjer når du prøver å starte maskinen... Gega
scribbleh Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Skrevet 15. mars 2007 oke det som skjer er att alt går som det skal hele veien skriver inn product key og alt sånn der.. men så kommer jeg til ett sted hvor installen stopper opp litt fordi den ikke finner harddisken(tror jeg det er) så sier den att jeg kan sette inn en cd,dvd eller en usb enhet til driveren.. men jeg har ingen sånn.. når jeg ser in i vinduet på kabinettet mitt så ser det faktisk ut som om en av ledningene til harddisken ikke er satt inn men er litt usikker..
scribbleh Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Skrevet 15. mars 2007 oke her er meldinga.. jeg får Finner ingen stasjoner. Klikk Last inn driver for å gi installasjonen en lagringsnhetsdriver.
TrooperTom Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Du trenger vel å legge inn sata drivere først tenker jeg. http://www.justfuckinggoogleit.com/
TrooperTom Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Hvis hardiskene dine er SATA disker og ikke IDE, så må du kanskje legge inn de driverene før du kan installere et OS. Kanskje du kan vise oss hva slags HD du har, så hjelper det litt.
CastorFiber Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 (endret) Det skal være to ledninger som skal inn i harddisken din. En flat kabel, ca. en cm bred, der du ikke kan se selve ledningene, de ligger inne i den flate strømpa. Kabelen er svørt ofte rød eller orange, men mange farger finnes. I tillegg er det en plugg der du kan se fire ledninger som går ut av den, to sorte, en gul og en rød. Det kan godt tnekes det er "ledige" kontakter på harddisken. Sitter det to ledinger inn i disken, er alt i orden. Moderne hovedkort skal ikke trenge noe SATA- driver "Serial ATA". Har du sjekket i BIOS om harddisken er registrert der? Endret 15. mars 2007 av CastorFiber
scribbleh Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Skrevet 15. mars 2007 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327715&CKS=PCW det var den jeg bestilte og på den røde så står det att det er SATA disk.. hvor finner jeg disse driverene??
TrooperTom Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Masse gode råd om hvordan du feilsøker og installerer sata under OS setup: http://forums.pcworld.co.nz/archive/index.php/t-44095.html
Brede_Skapstroppen Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327715&CKS=PCWdet var den jeg bestilte og på den røde så står det att det er SATA disk.. hvor finner jeg disse driverene?? 8163350[/snapback] på de fleste nye hovedkort så er det fult mulig å installere OS på SATA disk så lenge denne er aktivert i BIOS, og det kun er en av disse tilkoplet. Jeg har slitt med det samme problemet som du har, og løsningen var å kople ut alle andre HHDer, bortsett fra den ene nye. Gå inn i BIOS, sjekke at SATA 1, (2,3,osv) er aktivert, og deretter kjøre den igang. Når du starter maskinen så starter du BIOS-menyen ved DEL eller et eller annet---står som regel på skjermen, men lurt å sjekke hånboka til hovedkortet før du begynner å tukle med innstillinger du ikke kjenner til. Skriv også hvilke andre komponenter du kjører---hovedkort for eksempel.....ofte så støtter de allerede SATA-disk, men ikke alle, da må man ha en egen SATA kontroller Endret 15. mars 2007 av Brede_Skapstroppen
scribbleh Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Skrevet 15. mars 2007 (endret) Det skal være to ledninger som skal inn i harddisken din. En flat kabel, ca. en cm bred, der du ikke kan se selve ledningene, de ligger inne i den flate strømpa. Kabelen er svørt ofte rød eller orange, men mange farger finnes. I tillegg er det en plugg der du kan se fire ledninger som går ut av den, to sorte, en gul og en rød. Det kan godt tnekes det er "ledige" kontakter på harddisken. Sitter det to ledinger inn i disken, er alt i orden. Moderne hovedkort skal ikke trenge noe SATA- driver "Serial ATA". Har du sjekket i BIOS om harddisken er registrert der? 8163345[/snapback] har ikke sjekket.. er litt usikker på hvordan jeg skjekker sånt.. men det er bare 1 av de ledningene inne i SATA disken min.. den ene er ikke plugget inn.. kan sikkert ta ett bilde av det så du kan få se situasjonen.. men hvis jeg plugger inn den.. tror du det vil funke da? tror hovedkortet mitt er ganske så ferskt.. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329410 Endret 15. mars 2007 av effortfilm
CastorFiber Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 (endret) Hvis det går bare en ledning inn i disken din, så skal du putte inne en ledning til, ja. den ene forsyner disken med strøm, den andre sender data fra/til disken. Husk å dra ut strømkabelen bak på kabinettet før du dytter inn kabelen som mangler. Den passer bare en vei, uansett hvilken av kablene som ikke er koblet til. Da vil trolig disken bli registrert av hovedkortet, men det avhenger litt av hvor gammelt det er. Er det nyere enn la oss si et år, bør det gå greit. Endret 15. mars 2007 av CastorFiber
scribbleh Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Skrevet 15. mars 2007 OMG DET FUNKA:D tusen takk for all hjelp!
Black Star Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Bruk fantasien til litt å lage et litt bedre emnefelt neste gang. Heldig for deg at du fikk svar på problemet før jeg kom og stenge den
Anbefalte innlegg