Inaktiv bruker 2 Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 At det er 2 helt forskjellige standarder for overføring av bilder. Bortsett fra det rent tekniske er den store forskjellen i praksis at HDMI overfører lyd i samme kabelen, mens man må bruke egne kabler for å overføre lyd i tillegg til komponentkabelen. Så vidt jeg vet gir begge kablene ca samme kvalitet på bildet og klarer opp til 1080p. Skyt meg hvis jeg har feil.
Semikolon Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 (endret) component er analog og kun video hdmi er digitalt og kan ha både video og lyd edit: ja både HDMI og YPbPr kan overføre 1080p Endret 14. mars 2007 av Semikolon
viuldriftking Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Skrevet 14. mars 2007 så bilde messig er det akkurat det samme?det er vel best med optisk lyd kabel?så ingen vits å bruke hdmi egentlig da? hvis komponent støtter 1080p
Semikolon Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 eg har ikkje prøvd, men eg kan garantere at du ikkje ser forskjell i bildet. eg brukar vanlig VGA skjermkabel frå data til 32'' LCD 720p HDTV og det er ingen ting å utsette på bildet der. hdmi og component skal vere bedre. bruk det som er best praktisk du, så blir du nok fornøgd uansett
Inaktiv bruker 2 Skrevet 14. mars 2007 Skrevet 14. mars 2007 Hvis bildet og lyden bare skal fra tven til en eller annen dvd-spiller ville jeg kjøpt en hdmi kabel. Skal du derimot ha bildet til dvd/konsoll og lyden til en skikkelig forsterker ville jeg tatt lyden optisk og bildet alene over hdmi eller komponent.
viuldriftking Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Skrevet 14. mars 2007 (endret) lyden til forsterkeren... så da er det vel greit å bruke component da. har også component inn på forsterkeren :!: Endret 14. mars 2007 av viul007
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå