Gå til innhold

hdmi kabel til ps3


henrikr

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle få kjøpt en hdmi kabel til ps3'en før 23. mars. Hvor har dere kjøpt deres? Og det er det noe forskjell på clas ohlson hdmi kabel sammenlignet med supra hdmi kabel? Har dere noen råd til en mann som ikke har så mye peiling på kabler.

 

Tar gjerne imot råd. Burde jeg bestille fra fks avshop.no? eller bare ta meg en tur innom elkjøp (selger de hdmi kabler forresten?) og finne en der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
finnes det noe HDMI til VGA eller hdmi til dvi kabler der ute..

 

skulle testet ps3n på en dataskjerm, er det næraste eg kommer HD bilde med det første...hehe

8156172[/snapback]

Det finnes HDMI til DVI kabler ja ;)

Men jeg har hørt et eller annet sted at. Det kan være problemer med å få bilde på en monitor som ikke har HDCP (kopi beskyttelse) støtte. Fordi det har noe med den kopisikringen som er implementert i Blue Ray platene. Men jeg er ikke sikker, tror det skal være masse diskusjon angående dette på utlandske forum. Skal oppdatere så snart jeg finner en link som kan hjelpe deg.

 

Her: Diskusjon angående PS3 på PC monitor

Her: HDMI til DVI på Ebay (kompatibel med PS3)

 

HER! er en liste over monitorer som støtter HDCP. Se på kolonne nr. 4 fra høyre. (y/n)

Endret av Baba2
Lenke til kommentar
finnes det noe HDMI til VGA eller hdmi til dvi kabler der ute..

 

skulle testet ps3n på en dataskjerm, er det næraste eg kommer HD bilde med det første...hehe

8156172[/snapback]

HDMI->DVI finnes i hopetall.. Bildebiten av HDMI er tilnærmet identisk med DVI. Er vel samme signaltype. Eneste store forskjell er at hdmi vel kan sendes over lenger distanser.

 

henrikr: Skal du ha en kort kabel så ta en tur til elkjøp og kjøp den billigste kabelen du finner. Får du bilde når du kobler den til PS3'en din så er det ypperlig. Hvis du ikke får bilde så bytter du den bare og kjøper en som er spesifisert til å klare 1080p på den distansen du trenger.

 

Det som den andre tråden kom frem til er rett og slett bare det at får du bilde på skjermen(uten snø eller andre rare digitale støy-ting i bildet) så er det ett fett hvor mye kabelen koster. Det er _ingen_ forskjell i bildekvalitet på hdmi-kabler så lenge man får bilde. Dette i stor motsetning til analoge video-signaler som taper(i varierende grad) kvalitet når det blir sendt gjennom lavkvalitetskabler.

 

Edit: glemte HDCP med tanke på HDMI->DVI, men PS3 bruker vel ikke dette enda!?

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar
Var inne på elkjøp.no og fant den her:

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...alogCategoryID=

 

den hørtes jo bra ut, står ikke noe om 1080p men kan spørre på elkjøp :)

8156304[/snapback]

Sikkert fin den ja.. Men litt dyr kabel for så kort kabelstrekk vil vel noen si. Får vel kabler ned til 200kr på elkjøp tror jeg.

 

Har du tv eller projector som takler 1080p?

 

Hvis nei så hadde jeg bare kjøpt det billigste jeg fant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...