Gå til innhold

Skoleprosjekt. Infor trengs


Anbefalte innlegg

Morn morn, vi har et skoleprosjekt i 10. klasse. Og jeg og 2 andre i klassen har vært så heldige å få ha om World of warcraft.

 

Vi har noen ting vi enda trenger fordi blizzard er bare treige til å svare :nei:

Vis dere vil svare på det dere vet. Så sier vi bare mange tusen takk, det er virkelig til stor hjelp.

 

Hvordan de fant på å lage et spill som World of warcraft?

 

Hvor mye det kostet å lage World of warcraft?

 

Hvor mange annsatte de har i firmaet?

 

Inntekt i måneden?

 

Hvor mange spillere i verden/europa?

 

Rekord fra 1-60 (70)?

 

Hvor langt tid brukte de fra ideen kom, til spillet var kommet ut i butikkene?

 

Vis dere kunne svare på dette så :w00t: yohoo :!:

 

MHV

3 gjerstølinger.

.............................................................

PS: dere kan også sende mail til

 

[email protected]

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morn morn, vi har et skoleprosjekt i 10. klasse. Og jeg og 2 andre i klassen har vært så heldige å få ha om World of warcraft.

 

Vi har noen ting vi enda trenger fordi blizzard er bare treige til å svare  :nei:

Vis dere vil svare pådet dere vet. Så sier vi bare mange tusen takk, det er virkelig til stor hjelp.

Hvordan de fant på å lage et spill som World of warcraft?

Hvor mye det kostet å lage World of warcraft?

Hvor mange annsatte de har i firmaet?

Inntekt i måneden?

Hvor mange spillere i verden/europa?

Rekord fra 1-60 (70)?

Hvor langt tid brukte de fra ideen kom, til spillet var kommet ut i butikkene?

Vis dere kunne svare på dette så  :w00t: yohoo  :!:

MHV

3 gjerstølinger.

.............................................................

PS: dere kan også sende mail til

 

[email protected]

[email protected]

8151595[/snapback]

Mesteparten av dette kan du lese her; http://no.wikipedia.org/wiki/WoW og http://en.wikipedia.org/wiki/WoW

 

:) En rask titt så at 1200 stk er med på å utvikle spillet

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

i skoleprosjekt i dag får man jo streng beskjed om å holde seg unna wikipedia, men det er en ide å ta en titt på det og betrakte det som en artikkel skrevet av mennesker med de samme forutsetninger som dere selv er i, les igjennom wikipedia.org og se hvilken kilder de har listet, det står vanligvis nederst (eg har ikke lets denne artikkelen selv).

 

spennende prosjekt forresten, skulle gjerne gjort noe slikt når jeg drev å reket rundt i 10. men da var det warcraft 3 det gikk i. hva er problemstillingen deres og va ønsker dere å formidle om wow?

Lenke til kommentar
i skoleprosjekt i dag får man jo streng beskjed om å holde seg unna wikipedia, men det er en ide å ta en titt på det og betrakte det som en artikkel skrevet av mennesker med de samme forutsetninger som dere selv er i, les igjennom wikipedia.org og se hvilken kilder de har listet, det står vanligvis nederst (eg har ikke lets denne artikkelen selv).

 

spennende prosjekt forresten, skulle gjerne gjort noe slikt når jeg drev å reket rundt i 10. men da var det warcraft 3 det gikk i. hva er problemstillingen deres og va ønsker dere å formidle om wow?

8151631[/snapback]

Og hvem sier at man skal holde seg unna wikipedia. Det er tross alt den største informasjonskilden på nett. Hvis man følge vanlige kilderegler så skal ikke det være ett problem.

 

Vi personlig blir hele tiden rådet til å bruke wikimedia sine tjenester. :)

Lenke til kommentar
i skoleprosjekt i dag får man jo streng beskjed om å holde seg unna wikipedia, men det er en ide å ta en titt på det og betrakte det som en artikkel skrevet av mennesker med de samme forutsetninger som dere selv er i, les igjennom wikipedia.org og se hvilken kilder de har listet, det står vanligvis nederst (eg har ikke lets denne artikkelen selv).

 

spennende prosjekt forresten, skulle gjerne gjort noe slikt når jeg drev å reket rundt i 10. men da var det warcraft 3 det gikk i. hva er problemstillingen deres og va ønsker dere å formidle om wow?

8151631[/snapback]

Tja. Var ikke noe problem for meg å bruke wikipedia på både ungdomsskolen og på videregående. Bare man passer på å henvise til hvilke kilder man har brukt osv, så er det vanligvis ikke noe problem.

 

På høyere utdanning tror jeg derimot det ikke anbefales, med tanke på at hvem som helst kan redigere og legge til innhold der. Men i 10. klasse er det neppe noe problem å bruke wikipedia. Og om det er det, er det vel ikke så veldig vanskelig å finne andre sider med informasjon om wow som blir godkjent.

 

Edit: Og jeg tror neppe at "tilfeldige forumbrukere fra et wow-forum" regnes som bedre kilde enn wikipedia :roll:

Endret av Pug
Lenke til kommentar
i skoleprosjekt i dag får man jo streng beskjed om å holde seg unna wikipedia, men det er en ide å ta en titt på det og betrakte det som en artikkel skrevet av mennesker med de samme forutsetninger som dere selv er i, les igjennom wikipedia.org og se hvilken kilder de har listet, det står vanligvis nederst (eg har ikke lets denne artikkelen selv).

 

spennende prosjekt forresten, skulle gjerne gjort noe slikt når jeg drev å reket rundt i 10. men da var det warcraft 3 det gikk i. hva er problemstillingen deres og va ønsker dere å formidle om wow?

8151631[/snapback]

Tja. Var ikke noe problem for meg å bruke wikipedia på både ungdomsskolen og på videregående. Bare man passer på å henvise til hvilke kilder man har brukt osv, så er det vanligvis ikke noe problem.

 

På høyere utdanning tror jeg derimot det ikke anbefales, med tanke på at hvem som helst kan redigere og legge til innhold der. Men i 10. klasse er det neppe noe problem å bruke wikipedia. Og om det er det, er det vel ikke så veldig vanskelig å finne andre sider med informasjon om wow som blir godkjent.

8151668[/snapback]

Greit nok, Mener at det heller dreier seg om hvordan man behandler kildene og teksten. :)

Lenke til kommentar

lærere kjefter helt ned i 8. klasse rapporterer mine spionungdom, wikipedia er fyfy fordi det er åpent materiale gjerne skrevet av folk uten mer forkunnskaper enn 8. klassingene selv, såklart er det en kilde til masse god info, det er jeg enig i, men tar seg ikke bra ut og ha wikipedia.org under kildelisten sin.

 

selv bruker jeg wikipedia mye til personlige spørsmål, men med en gang man leter etter historisk, samfunnskritisk eller spekulativ informasjon (har faller info om blizzard, ikke skrevet av blizzard under btw) så er det ikke sikre kilder, man vet jo som kjent om at 90% av alle prosenter presentert er selvpåfunnet (punt!).

 

poenget mitt er at de som skriver om blizzard på wikiedia enten ikke har peiling eller så har de høflighet nok til å legge ut kilder til sin informasjon som jeg oppfordrer ungdommene her til å følge og heller helte derfra, forhåpentligvis ligger til og med en blizzard.com kilde der, da er det set for det blir da sikker info, så lenge de ikke leter etter kritisk materiale om blizzard.

Lenke til kommentar

se her, står kjempemasse om blizzard på deres egne sider, både om selskapet og om spillutviklingen deres!

 

http://blizzard.com/inblizz/profile.shtml

 

om world of warcraft står det jo massevis av på wow-europe.com

 

når de snakker om spørsmål som hvilken levelet raskest til lvl 60/70, så må man jo markere seg at dette blir et mer "det ansees at den og den personen levlet raskest med den og den tiden" fordi det kan være massevis av ulogget info, og andre skyggedaler i slike spørsmål! :)

Lenke til kommentar
lærere kjefter helt ned i 8. klasse rapporterer mine spionungdom, wikipedia er fyfy fordi det er åpent materiale gjerne skrevet av folk uten mer forkunnskaper enn 8. klassingene selv, såklart er det en kilde til masse god info, det er jeg enig i, men tar seg ikke bra ut og ha wikipedia.org under kildelisten sin.

8151709[/snapback]

Ja, det er åpent materiale. Men det er også det som gjør wikipedia så stor og omfattende. Det har aldri vært et problem for meg å bruke wikipedia i skolesammenheng, har aldri fått tilbakemelding på at det var fy-fy. Selv om det er åpent betyr ikke det at det er feil. Og det betyr heller ikke at åttendeklassinger med null kunnskap sitter å skriver inn bullshit. Hvor får du dette fra? Det er en helt grei kilde for ungdomsskole og videregående, men som jeg nevnte tidligere, på høyere utdanning må man være mer kritisk.

selv bruker jeg wikipedia mye til personlige spørsmål, men med en gang man leter etter historisk, samfunnskritisk eller spekulativ informasjon (har faller info om blizzard, ikke skrevet av blizzard under btw) så er det ikke sikre kilder, man vet jo som kjent om at 90% av alle prosenter presentert er selvpåfunnet (punt!).

8151709[/snapback]

Huh? Skjønner ikke hva du mener her engang.

poenget mitt er at de som skriver om blizzard på wikiedia enten ikke har peiling eller så har de høflighet nok til å legge ut kilder til sin informasjon som jeg oppfordrer ungdommene her til å følge og heller helte derfra, forhåpentligvis ligger til og med en blizzard.com kilde der, da er det set for det blir da sikker info, så lenge de ikke leter etter kritisk materiale om blizzard.

8151709[/snapback]

Har du en kilde på at det som er skrevet om Blizzard er skrevet av folk som ikke har peiling? Eller er det bare en personlig mening?

Lenke til kommentar

det med prosent var bare bullshit for å vise til at folk har lett for å lage sine egne tall når tall er vanskelig å finne.

 

og det som er skrevet på blizzard er godkjent av blizzards presseavdeling, ikke vær teit nå. det jeg skriver om meg selv, som ikke er kritisk om meg selv, men bare pur fakta, har en større sjanse for å være sant enn det du skriver om meg, ikke sant? jeg ble født da og da, jeg fikk en pris for å være baby nummer X på kvinneklinikken, jeg fikk en bror da jeg var 2 år gammel osv.

 

hvis vi snakker om størrelsen på penis'en min, kan det godt hende at jeg overdriver, men da får du heller mase på eks'en min, men hu igjen kan jo underdrive for å være ekkel. så du får ansette en upartisk lege til å måle og rapportere da.

 

slik er det med blizzard også.

 

 

og angående:

 

"Har du en kilde på at det som er skrevet om Blizzard er skrevet av folk som ikke har peiling? Eller er det bare en personlig mening?"

 

der ser du hvor lett det er. la meg omformulere: "det som er skrevet om blizzard KAN være skrevet av folk som ikke har peiling for alt vi vet dersom kilder ikke er oppgitt og vi kan verifisere fakta." -.- gg flisespikkeri

Endret av DeadbeaT
Lenke til kommentar

hvordan de laget spillet? de programmerte det, samme prosedyre som brukt til å lage de fleste MMORPG regner jeg med. igjen, jeg har ikke fakta, det kan hende en trollmann tryllet det fram. dere må spesifisere spørsmålene deres mer, typisk 10. klasse å tusle rundt med "hvordan de gjorde det og sånt liksom? og hvordan de kom på ideen og sånt liksom.."

 

les om warcraft 1, jeg mener å ha fått med meg at det var igjen inspirert av ringenes herre. warcraft to var basert på warcraft 1, warcraft 3 basert på warcraft 2, world of warcraft var nok basert på warcraft 3 også gitt.

 

hvorofr de lagde wow? fordi mmorpg er pengemaskin delux og fordi det var in å mekke mmorpg'er av gamle konsept, se bare ultima online (basert på hva 8 ultima spill før?) unt so veiter. men ikke bruk meg som kilder, finn kilder på opprinnelsen av sjangeren MMORPG eller MMOG, so jeg tror med nærmere tankegang kanskje var en krysning av det visuelle fra FPS og det intelektuelle fra MUD, tekstbaserte rollespill. igjen jeg har bare generell kunnskap av personlig interesse og det er sikkert mye rot i det jeg sier, kanskje jeg skal poste det på wikipedia? (punt taken pug? :) )

Lenke til kommentar

Dere skal være ganske heldige hvis dere får noe svar fra Blizzard på dette, jeg kan fortelle at jeg har gjort prosjekter på et mye høyere nivå som har inkludert Blizzard uten at jeg har fått noe annet enn standardsvar om at dette er "classified information". Forsøk heller Vivendi i Norge - Vivendi er de som eier Blizzard.

Lenke til kommentar
i skoleprosjekt i dag får man jo streng beskjed om å holde seg unna wikipedia, men det er en ide å ta en titt på det og betrakte det som en artikkel skrevet av mennesker med de samme forutsetninger som dere selv er i, les igjennom wikipedia.org og se hvilken kilder de har listet, det står vanligvis nederst (eg har ikke lets denne artikkelen selv).

 

spennende prosjekt forresten, skulle gjerne gjort noe slikt når jeg drev å reket rundt i 10. men da var det warcraft 3 det gikk i. hva er problemstillingen deres og va ønsker dere å formidle om wow?

8151631[/snapback]

Og hvem sier at man skal holde seg unna wikipedia. Det er tross alt den største informasjonskilden på nett. Hvis man følge vanlige kilderegler så skal ikke det være ett problem.

 

Vi personlig blir hele tiden rådet til å bruke wikimedia sine tjenester. :)

8151651[/snapback]

Men problemet med Wikipedia er at hvem som helst kan gå inn å redigere infoen som ligger der, og derfor blir mange frarådet å bruke det.

 

(Jeg bruker det for det, men.. =P)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...